pony i Kassevogn?

Hej Igen, længe siden...
nogen af jer der kender reglerne for dyrtransport?
Jeg tænker om jeg må køre med en Pony på ca 100 kg bag i en mercedes vito.
Mvh Sjanten
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kommer ikke over vægtgrænsen, men hvor langt skal du, er det sikkert for krikken?

Tænker man lidt efter er der vel ikke den store forskel på ladrummet og en hestetrailer, hvis du kan lave en simpel form for skillerum så den ikke fare rundt over det hele er det vel ok.

Har selv haft kørt en på bagsædet af en Toyota Carina, dog kun 7 kilometer det gik udemærket.
Tak henrik
Men jeg ved fra hestenettet at der er eksempler på folk der har fået bøde for ulovlig dyretransport udfra netop bagsædesituationen som du beskriver.
Pænt af dig at svare for at hjælpe mig, men det er netop den slags "det går jo nok" snak der gør at der er så stor forvirring omkring reglerne.
Så please
svar kun hvis i VIRKELIGT KENDER REGLERNE/LOVEN
Politiet giver også forskellige svar selvom de burde holde sig for gode til at tro at de fatter noget somhelst.

Mvh sjanten (der er sur og har hold i nakken idag, Undskyld!)
politiet kender heller ikke reglerne, så godt. og ej heller gør de fleste heste folk. Det skulle være en værre jungle efterhånden. Men har heldigvis fundet løsningen til dig.

http://www.rideforbund.dk/da/Information/Nyheder/2013/02%20-%20Februar/Foredrag%20om%20hestetransport.aspx

Ved ikke om du evt kan finde et brugbart svar på deres side. 
Se det var brugbar og nyttig information. Mange tak for det.
Kiropraktoren har hjulpet med ryggen, og jeg er glad igen. tak ven.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis