Træningsstativ af træ

Hej
Jeg har tænkt mig at lave et stativ til at træne i. Jeg har aldrig lavet noget lignende, og ved ikke rigtig hvordan man gør. 
Er der nogen der kender en hjemmeside med tegninger og nogen der ved hvordan man får fat i materialer, da jeg ikke ejer hverken søm eller træ.
Træet behøver ikke at være nyt, det må gerne være resttræ og det behøver ikke være dyrt og fint
Håber der er nogen der kan hjælpe
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det eneste redskab til gymnastik i træ er vel snart kun en ribbe, en sådan kan du da godt lave selv hvis du har maskineri til det.
Det er ligesom en forudsætning for at lave noget i træ at man har det rigtige værktøj, så det var måske der du skulle starte. Desuden var det nok også en ide at du fortalte hvad det er du vil kunne træne ???
Jeg forestiller mig mere en form for legestativ som på billedet herunder. Hvor man kan træne pull-ups. Ganske enkelt. 
Der skal vel maks bruges hammer og sav, og måske en boremaskine, men det har jeg. Mit største problem er at finde ud af om der findes en form for resttræs-forhandler eller om jeg skal købe det som nyt ved XL byg eller lignende. 

http://games2010.crossfit.com/static/images/chrisw_pull_up_structure.jpg
Der findes ikke noget der hedder en resttræs forhandler, så du må i XL.
Der findes altså et redskab der kan monteres på en væg inden døre, en såkaldt ribbe, dem kan du sikkert huske fra skolens gymnastiksal.
Går ud fra at det skal stå uden for, det bliver svært at lave i en lejlighed. Ribberne er altå af rør vel nok 1 tomme galv. jernrør !
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis