Fejl på trailers lys

Hej

Jeg har en trailer (Variant 530D) som jeg har problemer med lyset med. De helt forkerte lamper lyser og blinker når blinklyset aktiveres. Så jeg er sikker på at der er bøvl med stelforbindelsen(?)

Jeg har målt med et multimeter på bilens stik og umiddelbart ser stelforbindelsen fin nok ud. Jeg har også sat en lygtebom til bilen og der er ingen problemer. Så derfor er jeg sikker på at fejlen er på traileren. Det mærkelige er bare, at når jeg sætter traileren til naboens bil, så virker den fint.

Men alligevel er jeg sikker på at det må være trailerens stel der er bøvl med. Jeg har sprøjtet kontaktrens i stikket, men det hjælper ikke. Hvad kan jeg gøre? Nogen derved hvor stelforbindelsen sidder på traileren, så jeg kan se om den skulle være irret?

Håber I kan komme med lidt hjælp - for jeg er lidt på bar bund her
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har selv en Variant trailer, den var også begyndt at drille, det var galt ude i lygterne, samt at ledningerne var samlet, under traileren.
Jeg valgte at sætte komplet nyt ledningsnet, og lygter på.

Men start med at kikke i lygterne kik især efter om stell er ok, kontroller også  stikket, skil det ad, og kik efter om ledninger og skrueterminalerne ser sunde ud.
Puds evt stikbenene i stikket, og hullerne i stikdåsen på bilen, hvis de er irrede.(nyt stik og dåse, koster næsten ingenting)
Prøv også at følge ledningerne, og se om der er en samling, under bunden eller i en vange.
mvh jens
Skrevet af steelman på 06 feb 2013 20:41
Hej Jens,

Er der ikke kun ét sted på traileren der er stel? Eller finder der stel hved hver lampe?

Det kan jeg faktisk ikke helt huske, det er et par år siden. jeg lavede nyt el system på min trailer.
Men jeg mener der er stilforbindelse i hver baglygte, og hvis du har de hvide markeringslygter, er de direkte forbunden, til stell ledningen i ledningsnettet.
Mvh jens
Okay - jeg giver det et kig i weekenden :-) Hvad renser man af med? Sandpapir??
Ok - jeg giver mig i kast med det må finde et ledningsnet hvis det ikke går....
Onkel Harald er din ven.

http://www.harald-nyborg.dk/p1079/lygte-kabelsaet-til-trailer
Kender du lidt til kvaliteten af dem, axel? For til dén pris er det jo begrænset hvor mange timer man gider bruge på det :-)
Desuden kan jeg se at der på det lednings/lygtesæt er der jo ikke hvide markeringslygter. Det er vel noget bøvl i teorien, da den er synet med det?
Hej
Du kan  IKKE  teste dit stik på bilen med en lygtebom fordi de normalt  IKKE  har 2 seperate baglysledninger og det er helt sikkert det som skaber problemerne med din trailer !
Lav dig et testværktøj af em pære med et forbrug på  MINDST  21 watt med to stykker ledning på og test så dit anh.stik et lys af gangen ! nogen gange står klemmenumrene i låget på stikdåsen  ellers kan du se forbindelserne her  --http://www.autoelektrikeren.dk/Anh%...teknik.htm  for at du kan bruge det til noget skal den ene ledning hele tiden sidde i kl. 31 som også er ben 3 på billedet. Hvis din testlampe ikke vil lyse korrekt på alle de andre forbindelser er din stel i stikket på bilen dårlig.

Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Ok det prøver jeg.... Hvordan plejer du at gøre ift at forbinde ledning med de forskellige ben i stikket?
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis