Nyt puds på væg, hvor starter jeg [Billeder]

Min kælder havde fornøjelsen af at have glasvæv med akrulmaling over. Jeg frygtede det værste mht fugt og skimmelsvamp. Men væggen var faktisk ganske fornuftig. Men den er lidt hullet. Jeg vil gerne bare male den med noget diffusionsåbnet maling så den bliver hvid

Hvordan griber jeg det an, skal jeg banke alt det gamle puds af og så bruge Vandex B 75 som er diffusionsåbent eller er det overkill?

Det drejer sig om 2 områder:
Område 1: Tidligere beklædt med glasvæv og malet. Gammel maling på væggen
Område 2: Under trappen, her var skimmelsvamp, men det er vasket i bund og etableret ventilation som overhovedet ikke var tilstede før. Det har aldrig været malet.






Jeg er ultimativ nybegynder. Bær over med mig...
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil da mene du bare skal få det malet med noget difusåbent maling, det vil da være total overkill, at banke alt pudset af.
Mvh jens
Okay, men så kommer jeg vel ikke fugten til livs hvis jeg ikke får lagt Vanddex under eller vil det at jeg bare får åbnet væggene fikse det?

Hvordan med de maling der er på det eksisterende puds, hvad gør jeg her?
Skal jeg bare spartle det over når malingen er af?

Jeg er ultimativ nybegynder. Bær over med mig...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej Lundos

De andre kommer med gode råd om din væg - det vil jeg ikke sige noget om.
Men jeg vil foreslå dig, at du også undersøger om der evt. kommer ekstra meget fugt udefra, på grund af en eller anden mangel udenpå huset.
Det er jo en kælder, så det er svært at undgå at væggene er lidt fugtige - MEN undersøg lige (bare for en ordens skyld) om der er ordentligt fald på terrænet væk fra huset, så der ikke siver for meget vand ned ved murværket efter regnvejr, at der ikke er utæt nedløbsrør eller noget helt andet der giver fugt .