efter tilbagebrand i pillefyr

Hej

Jeg har en KL pillefyr, købt hos vvs-eksperten.

I sidste uge, brændte den af en eller anden grund tilbage i sneglen, og den automatiske brandslukning blev udløst.
 jeg har så fået tømt fyret, og ladet det tørre inden jeg har fyldt nye piller på, og startet det op igen.

jeg skal så til, at fylde nye piller på igår, men kan se, at de sidste piller i magasinet er våde.

jeg tømmer det, og kan se, at det stadig drypper fra det rør hvor vandet til brandslukning kommer ud ?!
 - ikke vildt meget, men alligevel jævnt hele tiden, og nok til, at pillerne stadig bliver våde og svulmer op, og bliver til vådt smuld.

hvordan får jeg det til at stoppe ?

- bagpå, hvor røret går ind i magasin, sidder en lille rød knap (måske reset knap ??)
 den har jeg trykket på, uden held.
-jeg kan ikke finde andet i manualen, end en vejledning i hvordan man monterer det auto. brandsluknings anlæg.
- der er ikke andet end den lille røde knap, og et håndtag, til at slukke vandet, så sluknings beholderen ikke kan fyldes. (Den hane er naturligvis åben, som den skal være så fyret kan slukke sig selv ved brand.)

/lille nissen

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

På endem af røret til slukning sidder der en slutmuffe med tre huller . Der har været paraffin i der er smeltet. VVS'eren har sikkert en, men man kan godt skrue den af og dryppe noget stearin i og få den tæt igen.

mvh

varmetossen

Som jeg lige husker det, sidder der ikke noget man kan skrue af på det rør der er inde i magasinet?
-hvis der ikke gør, er det så bare hele røret der skal lukkes med paraffin/stearin (en slags prop) ?
Den ventil der åbner og lukker vand igennem bliver aktiveret af varmen, skru den af på røret ved beholder og slå lidt på den, prik lidt til der med noget spidst, hvis ikke det virker er det en ny ventil.

Min gjorde det samme og jeg var heldig at det funkede.
Jo men der sidder stadig den smeltesikring for enden af det rør der leder vandet ud i pillerne.
Jeg ved ikke om den SKAL være der, men den er en god sikkerhed mod utidigt vandindslip.
Og jeg har raget våde piller ud af et KL-fyr, den ene gang efter 3 timer, så jeg ved hvor bøvlet
det er.

mvh 

varmetossen

Hvis der har været en smelte dims på min så er den der ikke mere, første gang min lavede tilbage brand var min egen skyld, men jeg ordnede det hele og startede op igen, da fyret kørte tænkte jeg at jeg hellere må fylde vand på brandslukningssystemet igen og det prøvede jeg så, vandet pissede direkte ind i tanken igen, efter 5 min meden masse bandeord og 3 pilsnere startede jeg forfra med rensningen, inden jeg startede op igen ringede jeg til en vvs'er og han sagde at jeg skulle gøre som nævnt tidligere, det gjorde jeg så, måtte dog gøre et par forsøg for min dryppede også til og begynde med, men til sidst lykkes det og har ikke haft problemer siden, nu godt 2,5 måneder siden.
Var lige ude og rode lidt i det igår aftes. Ventilen lukkede åbenbart ikke helt tæt så den blev masseret og banket let på og vupti nu dryppe det ikke mere. For god orden skyld var jeg forbi en vvs er og hente en slags prop af paraffin til røret. Efter at have skåret gevind kunne den skrues i røret, og nu burde det være i orden.

Vvs er sagde i øvrigt, at gptddt for at skære nyt gevind og sætte prop i, kunne jeg bare have lavet en klump stearin i passende størrelse, og lukket hullet på den måde.

Men nu har jeg jo købt prop så den kom altså i.

Tak for hjælpen alle sammen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis