Hjælp til valg af tagpap til skur

Hejsa
Jeg som tidligere omtalt igang med at bygge mig et skur:-) Jeg har nå fået sat skelettet op og skal til at lave tag i weekenden! jeg vil sætte rugpløjede brædder fast til mine spær som underlag (kan de hedde andet, kan ikke finde dem hos lavprisbyg...) men nu kommer jeg til selve pappet, og det er jo en jungle!! og med MEGET stor prisforskel! 1-lags med søm, 1-lags selvklæbende, 2-lags ovs. Da jeg laver skuret til at skulle holde en del år vil jeg ikke rigtig lave en høker løsning på taget da det jo er et af de mest udsatte steder, på den anden side vil jeg heller ikke lave en løsning som både er meget svær for LDS manden og meget dyr iforhold til det jo "kun" er et isloeret skur.

Skuret er 3,6x7,4.

Er der nogen som kan give et par gode indspark..? også gerne tips til lægning af brædder mv:-)
Hejsa Jeg som tidligere omtalt igang med at bygge... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
det vil helt klart give det bedste resultat ved spærafstand på 60cm eller under, ved denne dimension. jeg havde valgt ikke at spare det ene spær.
Lige (endnu) et tillægsspørgsmål, jeg kan se på vejrudsigten at det ikke ligefrem bliver "lægge tagpapvejr" i den nærmeste tid, men jeg skal videre med mit skur!! kan jeg godt lægge brædder selvom der kommer regn og se de næste par uger og så lægge pappen om nogle uger når det er bedre vejr??
vil stærkt fraråde det. der er ret mange ting som kan gå galt ved at gøre sådan, men du kan også være heldig der intet går galt.

det kan ske:

1: papbrædderne udvidder sig, og når så det bliver tørt og varmt trækker de sig måske så meget sammen, du får et utæt undertag.

2: du lukker fugt inde i konstruktionen, og da fugten nok ikke går gennem pappet, er der kun en vej ud, og det er ned gennem isolering og konstruktionen generelt.

3: hvis du allerede har lagt isolering op inden, kan det ende med det bliver gennemblødt pga. vejret.

Så hvis du gør det alligevel, husk at få det dækket godt af.
Hmm ja det kan jeg godt se, det eneste jeg har gjort indtil videre er skilettet med regler og spær, men kan godt være jeg skal vente med taget til det bliver bedre vejr... der er bare lange udsigter synes jeg!!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis