tilstandsrapport: kritiske skader

Er der nogen der kan give mig et ca. skøn på følgende K3 i tilstandsrapport.

Dampspærre i loft skønnes ikke at være tætlukkende. Under udhæng og ved ventilationsriste ses flere steder frossen kondensfugt.

Badeværelse:
1.Ved begge afløb er der konstateret utætheder mellem gulvklinker, underliggende gulv og afløbsskål. Det ser ud til at gulvklinker er lagt oven på tidligere gulv. 
2.I bruseniche mangler gulvklinker fuld vedhæftning til underlaget.
3.I bad er fuger i bruseniche utætte langs gulv/væg og lodret øverst oppe i hjørne.

Ved alle tre punkter står der :
En eventuel gennemtrængning af vand vil kunne forårsage opfugtning af bagvedliggende konstruktioner.
Det er et træhus fra 68, men ombygget og tilbygget og moderniseret, senest i 2005, hvor badeværelset er lavet. Der er betongulv under klinker og gulvvarme.
Taget er sadeltag med bjælkespær. Der er hældning og noget at huset er med tagpap, og tilbygning med metalplader.
Spørgsmålet er bl.a.omkring bad. Skal hele gulvet fjernes for at man kan se om de underliggende konstruktioner har taget skade??

Herdis
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mht. gulvet så er det formodentlig kun gulvfliserne der skal fjernes.
Måske osse underliggende gulvbelægning!
Måske osse nederste vægfliserække. For at kunne etablere korrekt vådrumsmembran!

Dampspærren kan nok blot repareres de omtalte steder. Dog kunne det osse tyde på mangelfuld isolering!
Mht. gulvet så er det formodentlig kun gulvfliserne der skal fjernes.
Måske osse underliggende gulvbelægning!
Måske osse nederste vægfliserække. For at kunne etablere korrekt vådrumsmembran!

Dampspærren kan nok blot repareres de omtalte steder. Dog kunne det osse tyde på mangelfuld isolering!
Ok tak for svar. Det er mærkeligt at det ikke er lavet ordentligt, da det er en tømrer der har haft huset, og som har lavet det selv.

Herdis
Annonce
Nu ved jeg ikke hvor gammelt dit badeværelse er, men det med vådrumsmenbran er noget forholdsvis nyt noget(slut i 90ernehvis jeg ikke husker forkert) Men hvis du har planer om at købe og vil bruge lidt penge, ville jeg nok bruge det der.
Kondens på vent. rør på loftet er skidt og ville nok få det udbedret hurtigt. Det er ikke så dyrt og rimlig nemt selv at lave.
Har du ikke hørt historierne om mekanikerens bil, vvserens vandhaner og tømmerens loft???? Der er desværre nogen sandhed i det.

it is better to burn out than to fade away
Det et ret nyt badeværelse fra 2005. Ja nu har jeg skrevet under og vil helt bestemt bruge penge på at få det lavet rigtigt. Jeg håber bare at der trods alt er en vådrumsmembran, der måske bare er trukket tilbage ved afløb? Sådan at der ikke er sket skader nedenunder.
Nej jeg har tværtimod hørt det modsatte at de der håndværkere altid gør det helt perfekt, når det bare er hjemme hos dem selv. Til gengæld mange historier om pædagogers umulige unger.

Herdis
som jeg læsee det er det kun i selve bruse nichen at der er problemer. det kam være at du kan klare det med at bryde fliserne op derinde. men det kan en håndværker vurdere for dig:-)
Skrevet af Herdis på 05 feb 2013 15:43
Ok tak for svar. Det er mærkeligt at det ikke er lavet ordentligt, da det er en tømrer der har haft huset, og som har lavet det selv.
Se der er et gammelt ordsprog, der siger:
Smedens hest og Skomagerens kone, har byens mest elendige sko !

Ja jeg må krydse fingre for at det ikke er så omfattende.

Jeg kender ikke skomagerens kone, men derimod smedens heste for de går her på nabomarken og sjældent har jeg set så langtåede heste før han tager sig sammen til at beskære og sko. Så noget må der åbenbart være om den sag.

Herdis
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis