Ford Focus gløderørslampe blinker og bilen stopper

Hejsa herinde.

Har denne ford focus fra 2001

Serienavn: FOCUS (DAW, DBW)
Typenavn: 1.8 TDCi
Drivmiddel: Diesel
Motorstørrelse: 1,8
HK: 115
CCM: 1753
Fra: 03.01
Til: 11.04
Fabrikant: FORD
KW: 85
CCMSKAT: 1753
Cilindre: 4
Ventiler: 2
Motor: Diesel
Indsprøjtning: Direkte indsprøjtning

Problemerne er som følger:

I 3-4-5 gear når den kommer over 3000 omdrejninger, begynder gløderørslampen at blinke hvorefter kraften mistes. Beholder jeg speederen nede går der ca 3-4 sek før bilen sætter helt ud. letter jeg foden når lampen starter med at blinke, og efter 3-4 sek trykker, ja så kører bilen fortsat, men uden turbo.

Samt den kun kan startes med dieselstart. Eller kommer den ikke igang.

Nu kører jeg ikke bedstefarkørsel, men har prøvet at sætte den i 4-5 gear fra 30-50 kmt for at se hvad den gør. Den går ud som skrevet før.
Har fået den fejllæst med følgende 2 fejl:
Egr ventil
Dyser

Dette er hvad min kammerat og jeg har prøvet:

Egr rens. Tømt tanken og blæst med kompressor bagud til tanken, skiftet brændstoffilter. oliesensor. knastakselføler. føler i intercooleren

Som jeg har kunne læse mig frem til, og som ford siger, så behøver det ikke være egr eller dyser, men andet problem der giver fejl der.

Jeg ved egr ventilen virker da jeg byttede om på nogle vacuunslanger for at teste den samt den sorte ventil der åbner et skjold eller lign lige under egr. Så fejlen virker ikke til at være der.

I 1 -2 gear kan den trække fulde omdrejninger uden at gå ud. Så tvivler på dyserne fejler noget.

Har ny udstødning der skal på da den gamle er gennemhullet.

Nogle der kender dette problem eller kan give et bud?
Har selv nogle bud jeg vil lufte. Men skal siges jeg ikke har meget kendskab til biler overhovedet. ( kan skifte bremser og lign)

1) Da den går ud i 3-4-5 gear når den skal arbejde samt den ikke vil starte. Så kunne jeg tænke det måske var pumpen i tanken der er defekt eller stoppet. Men hvorfor kan den så holdes igang når den er startet? Virker som om den ikke får nok diesel.

2) Katalysatoren er stoppet så den ikke kan komme af med trykket.

3) Der er nogle sorte bokse hvor der går en vacuum slange til. en til højre i mtorummet og til venstre. Der er ingen åbninger i dem, så et lukket rum de ender i. Når slangen på den til venstre pilles af "slapper" motoren mere af. Når den kommer på kommer der en slags hyletone eller lign fra intercooleren som kører op og ned. Altså tonen og motorgangen ændres i entervaller af 10 sek ca.

Gløderør er skiftet for 1 mdr siden for øvrigt.
Så lige nu her oliepinden som der viser at der er ca 1-1.5 cm for meget olie i. Kan det have indflydelse på problemerne? Vil i morgen skifte olie samt filter.

Blev lidt langt, men bedre med flest mulige oplysninger end for lidt

På forhånd tak

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvordan har turbo'en det?

 

Hejsa og tak for respnce

Den har det fint. Nu prøvede vi at løsne skruerne til katalysatoren så den hang løs. Simpelthen for at prøve om det var trykket den ikke kunne komme af med og om den så kunne starte normalt uden dieselstart. Derefter arbejdede turboen meget meget bedre. Men kunne stadig ikke starte normalt. Vi strammede skruerne igen for ikke at lave brand i motorrummet. Derefter er bilen ikke gået ud. Men turboen arbejder ikke. Men man kan høre den i frigear. Skal lige siges jeg skiftede olie samt oliefilter i går. Samt det der motorrens til at få alt slam ud af motor sammen med olien.

Tænkte på om det kunne være de gummislanger der kører retur fra dyserne? når man trykker på dem så de bøjer prutter de ligesom. Men i prinsippet burde det vel ikke sige noget når det er returløb? Eller har det statid indflydelse på trykket?

Er sku en mærkelig bil.

Kører ud til en hugger nu her og prøver at se om de har en luftmængdemåler jeg evt kan afprøve om det løser problemet.

Har i prøvet og skifte gløderørs relæ et 70 AMP 

Havde samme problem tog hætten af uden på vejen mens den stod intomgang og blinke med lampe og tvangs aktivere relæ og har kørt siden uden problemer 

Har fået et nyt til og ligge vis det sker igen 

Vis i finder anden fejl høre jeg gerne om det 


Ford føre an

min turbo Holte op med at give tryk da relæ blinke men starte igen efter relæ 


Ford føre an
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis