7 år gammel lyskasse på vej ned, hvad kan jeg gøre

For 7 års siden fik jeg lavet en lyskasse i badeværelset.

Den er på vej ned og er sunket 2,5 cm i den ene side og hiver badeværelsesloftet med sig.

Forholdet har jeg meldt til Høyer Byg som stod for opførelsen.
De siger at det ikke er deres bord efter 7 år.
Endvidere er selve hullet i taget - til vinduet - skåret for stort, så der kommer slagregn ind.
Et forhold der indtil nu har været skjult af isoleringen.

Jeg søger godt råd til hvordan jeg kommer videre med denne sag.

På forhånd tak.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen så må da hellere få repareret skaderne, hvis du tror at du kan tørre den af på et firma der lavede det for 7 år siden tager du da grundigt fejl. Prøv lige at tænke på hvis alle sådan bare kunne gå til bage til håndværkeren og lade ham lave det for egen regning eller hvis du købte en bil for 7 år siden som nu begyndte at have problemer, skulle sælgeren så udbedre fejlene på egen regning.
Hvis det først nu er gået op for dig at det koster mange penge at være hus ejer, er det godt nok på tide.
Lyskassen er 135 cm på højeste sted.
1 spær bredt, og det er på vej ned i badeværelset, rivende loft ned.
En relativ tung sag.
Lyskassen er indvidere revnet.
Det kan godt være, at du som håndværker, mener at en sådan hændelse er ligegyldig.
Men jeg må så blot håbe på, at du ikke har skulle lave f.eks. et tag.
Det skal da heltst holde mere end et par år.
Det er heller ikke ofte jeg ser vinduer blive skiftet ud var 7 år. Men sådan kan vi jo se forskelligt på tingene!
Og så lige en ting til, jeg har boet i mit hus i 35 år, så jeg ved godt hvad der skal laves og hvad det koster.
Jeg tror du misforstår hvad jeg mener, det jeg vil frem til, er at hvis man kunne laste en håndværker for noget han har lavet for 7 år siden ville verden blive det rene ravnerock !
Nu begiver jeg mig ikke ud i husbyggeri, det er ikke der mine kompetanger ligger. Hvis det er så grelt må det jo også være dine spær det er galt med, da jeg går ud fra at lyskassen er monteret i disse. Så hvordan er taget passet omkring ovenlys vinduet, der må jo have kunne trænge vand ind et sted der har mørnet træværket. Om du har boet 10 eller 100 år i huset,har ikke den større betydning i dette spørgsmål.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis