Støbt betongulv - er det lavet korrekt?

Vi købte for nogle år siden et ældre hus fra 50'erne.
Det består af selve "hovedhuset", og et "sidehus".
Der er fuld kælder under hovedhuset, og utilgængelig krybekælder under sidehuset.
Sidstnævnte er efter hvad jeg kan bedømme med ca. 1 meter hulrum og meget tvivlsom/ingen udluftning.

Forrige ejere har støbt gulv i et værelse i sidehuset + efterisoleret væggene indvendigt.

Vi synes der var en rigtig dårlig lugt i værelset, og jeg har derfor brækket gips væggene ned, for at se hvad der var galt.
Gipspladerne var Fermacell fibergips, og de lugtede rigtig skidt, og havde sorte pletter på bagsiden.
Træskelettet og ydervæggene ser som sådan ok ud.

Mit store spørgsmål er:
Er afslutningen mod ydervæggene lavet korrekt, eller trænger der fugt op?
Der er brugt Rockwool bats, og ikke flammingo som man vist normalt bruger. 
De slutter ikke helt tæt ud mod ydervæggene, og man kan mærke at der trækker luft op (og biller og edderkopper graver også lystigt grus ud).

Der ligger dampærre over hele gulvet, men kun til kanten af de lodret stillede rockwool plader.
Dampspærre på væggene sad på den rigtige side, men var kun hæftet med en klipsemaskine og ikke lukket helt tæt til i nogen afslutninger.

Selve betongulvet ser fornuftigt ud.
Der er knastørt under dampspærren.

Jeg har lagt et par billeder op her:
http://www.gratisimage.dk/image-B0B0_510F631B.jpg
http://www.gratisimage.dk/image-7DEF_510F631B.jpg

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig lidt på vej

Jesper

Vi købte for nogle år siden et ældre hus fra 50... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der har tit undret mig hvorfor ikke bare sættet nogle billeder direkte ind i deres spørgsmål!

Er det meget svært?

For jeg har meget svært ved at sammenholde 5 forskellige billeder som jeg kun kan finde ud af at åbne EET af gangen - samtidig med at indlægget forsvinder. :o()

Kan de 5 billeder åbnes på en smartere måde???
Skrevet af Sitting Bull på 23 feb 2013 14:14
Der har tit undret mig hvorfor ikke bare sættet nogle billeder direkte ind i deres spørgsmål!

Er det meget svært?

For jeg har meget svært ved at sammenholde 5 forskellige billeder som jeg kun kan finde ud af at åbne EET af gangen - samtidig med at indlægget forsvinder. :o()

Kan de 5 billeder åbnes på en smartere måde???

Bruger du ikke min. 5 computere når du surfer på lds??

Elektronikteknikeren
Øhe. Ikke helt forstået!

Men næe, det gør jeg ikke!
Dog har jeg har netop ibrugtaget en ny relativt toptunet PC.

{Desværre med Windows 8. Hvilket må siges at være mit livs fejltagelse - i hvert fald rent computermæssigt!} .o)

Nåe. Der faldt 10-øren! 5 skærme naturligvis. Det burde jeg selv have fundet ud af! :o)
Det gjorde du så også..

Elektronikteknikeren
Ja, det ville være lækkert at næste vigtige punkt at fikse her på forummet, ville være editoren, så folk igen kan smide billeder direkte i indlæggene.

Det er dog muligt via vedhæft filer funktionen, men ville da være nemmere  at folk der har dem hostet, kunne smide dem direkte i indlægget via url og bbcoder.
Annonce


Her er billederne, men ikke rigtigt noget man bliver meget klogere af desværre.
Dejligt Koluda!

Det skal nok være rigtigt. Selv om jeg ikke forstår en dyt! :o)

Det forekommer mig at den seneste ændring at sidens typografi medførte en hel del fejl eller uhensigtsmæssige ændringer.

Mon ikke siden trænger til et solidt "serviceeftersyn" :o)
Jo, der er vist rigeligt at kigge på, men det er vist udviklerne af dette forum der hænger noget i bremsen desværre, og ikke admins her på forummet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis