kondens/fugtighed i skuret

Hej LDS'er

Jeg har en skur i haven, som stod der da vi flytttede ind. Det er ca 10 M2 og umiddelbart er der isolering i alle væggene, jeg kan dog ikke helt forstå det da selve døren er en skyde/glidedør som slet ikke lukker tæt til, men lukker selvfølgelig for indgangen, så katte og lign ikke bare kan overnatte. Taget er af Stål Trapez plader.

På ydersiden er der klink beklædning også på indersiden, dog lidt noget sjusk hvor der er knækkede brædder og lign. så nogle steder i toppen lige inden taget kan man se isoleringen som går helt op til taget og har berøring (ved ikke om det betyder noget)

Gulvet er lavet af træ, nogle kraftige planker ligner det.
Vinduet er bare sæt i og sat fast med lister så det ikke blæser væk eller lign, men kan ikke åbnes, det er bare en glasplade.
Der var ikke nogle tagrender da vi flyttede ind, det har jeg så sat op, da det blev en stor "Suppedas" lige ved indgangen til skuret, og nåede vandstanden aldrig over så det løb ind i skuret.

Nu er vinteren jo kommet og i skuret følger temperaturen ligesom udenfor, altså minusgrader og høj luftfugtighed. Derfor opbevarer jeg heller ikke mit elværktøj derude ej heller maling da det ikke kan tåle frost.

Men jeg syntes der er meget kondens på undersiden af trapezpladerne, så jeg tit finder små søer inde på mine ting i skuret. 
Er der noget jeg kan gøre for at komme det til livs?

Jeg har ikke i sinde at få installeret varme/affugter eller lign derude, da det bare er et skur.

Jeg håber bare der er nogle af jer, der har nogle smarte/simple tricks til at undgå det, er det fordi der mangler ventilation derude?
Ellers har jeg set Borup har sådanne en affugter ting, som bare skal være i rummet, også derigennem opsamler den fugtigheden i rummet, vil det evt hjælpe?

I er meget velkomne til at stille spørgsmål eller lign, håber som sagt på at nogle af jer kender løsningen uden at få et svar som at jeg burde bare bygge et nyt, eller installere varme eller lign.

Jeg vil lige lede efter nogle billeder som jeg evt kan uploade til jer så det nemmere evt. giver en forståelse.

På forhånd tak

Husejer og bliver derfor nødt til at være handyman.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan smutte i Jem og fix og købe de soldrevet ventilatorer de har derude, det gjore underværker i mit skur da jeg fik monteret dem og der kom noget udskiftning af luften.

 Mvh Dannie

Offshore Elektronik teknikker og elektrikker
Okay hvor mange har du måtte sætte i skuret?
Var 1 stk nok eller 2 hvor en for indafblæsende luft og en for udadblæsende luft?

Mener du ligesom denne?
http://www.harald-nyborg.dk/p9089/solcelle-ventilator


Husejer og bliver derfor nødt til at være handyman.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja det var noget tilsvarende den du linker til.

Jeg monterede 2 stk en til at blæse og en i modsatte hjørne til at suge, det primer er at få bevæget og udskiftet luften.

At montere en affugter tror jeg vil blive alt for dyrt i strøm osv.

 Mvh Dannie

Offshore Elektronik teknikker og elektrikker
når vejret bliver bedre, ville jeg rykke taget af og montere en underdug, så er du af med kondens-drypperiet.

 

Skrevet af uldal på 04 feb 2013 10:23
når vejret bliver bedre, ville jeg rykke taget af og montere en underdug, så er du af med kondens-drypperiet.
En underdug hvad pokker er det?


Husejer og bliver derfor nødt til at være handyman.
En underdug er en diffusionsåben dug, som man monterer under tagbeklædninger, specielt godt egnet til ståltage.
Den har en bredde på en meter og fastgøres enten i længde eller bredde af spær - alt efte dugens konstruktion. Derefter klemlister og sidst lægterne, som bærer stålpladerne. dugen ender i tagrende eler fri af udhæng. Dugen imødegår kondens og snefog

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også