Skifter elastiske fuger - Skåret for dybt?

Jeg er pt. i gang med at skifte alle elastiske fuger i et badeværelse fra 2005, fordi de ikke var tætte. 

I den forbindelse har jeg opdaget at det nok er de tidligere ejere der har lavet badeværelset selv og at de nok ikke har lagt vådmembran. Men nu er jeg så blevet i tvivl om de reelt har eller ej, for jeg er et sted muligvis kommet til at skære for dybt, hvorved jeg pludselig har mødt hvad der ligner flamingo og så noget der kunne ligne armeringsvæv (stoflignende substands). Det var netop ved fugen ind mod væggen. 

Mine spørgsmål er så: Kunne det være andre ting end armeringsvæv jeg har fat i her? Hvad kan være tanken bag flamingoen så tæt ved "overfladen"? Hvis jeg er kommet til at skære igennem en vådmembran, men blot ikke har lagt mærke til det, kan man så udføre reparation af membranen uden at skifte alle fliser påny?

I det hele taget: Hvordan bør jeg reagere på at jeg muligvis har skåret for dybt?

Mvh.
Michael Lind Mortensen
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det skal siges de tidligere ejere ikke har brugt en bagstop på noget tidspunkt, så det gør det ekstra svært at se hvornår fugen bør stoppe.. :-|

Mvh.
Michael Lind Mortensen
Hmm jeg har nu fundet ud af der ovenpå armeringsvæv-tingen er et tyndt lag af hvad der godt kunne være en vådmembran. Der var fliseklæb ovenpå, hvorved det skjulte det lidt.

Derved er jeg nu ret sikker på jeg har skåret igennem vådmembranen og lavet et rimelig stort hul. Hvordan retter man det?

Mvh.
Michael Lind Mortensen
Er det på 1 salen ? Hvis ja, så skal fliserne ned igen, jeg turde ikke tage chancen.

Hvis ikke, så smøre du bare ny vådrumsmembran på, med en lille pensel. Det skal være en 2 komponent. Da den hærder bedst.

Skulle det ske at det ikke er helt tæt, så sker der ikke noget ved det. Den smule vand det måtte være, forsvinger bare ned i betonen også sker der ikke mere ved det.

Mvh Thomas Hansen

Det er på stueetagen. Man kan ikke bare sprøjte noget silikone e.lign. ned i hullet?

Mvh.
Michael Lind Mortensen
er der kælder?

hvor på badeværelset har du lavet hul i membramen? i brusekabinen eller bag toilettet?

hvis ikke der er kælder ville jeg tage det helt roligt og blot fuge om.

I forsikringssager bliver der f.eks. ikke etableret en vådrumsmembram hvis ikke der var en i forvejen. Dette skyldes at Teknologisk institut vurdere at det ikke har nogen betydning hvor der ikke er tale om etagebyggeri.

....og lad så stormen af indlæg omkring min skødesløse indstilling til vådrumsmembramer igangsætte :-)
Der er ingen kælder. Der hvor hullet er, er ud mod ydervæggen, men inde i brusekabinen. Nærmeste andet rum er en gang hvor der også ligger fliser og hvor der intet organisk materiale er.. Anden nærmeste rum er et soveværelse, hvor der er trægulve. Men der er godt 2,5 meter derhen, betongulve under brusekabinen og gulvvarme i PEX-rør i gulvet.

Såfremt ens fuger er tætte, så er der vel grundlæggende ikke noget problem ved at have sådan et hul er der? Jeg vil dog klart foretrække at den rettes så godt som muligt.

Mvh.
Michael Lind Mortensen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også