Puch maxi giver et puf.

Hejsa, jeg har lige prøvet og få gang i min maxi for første gang efter Renoversionen, der kom liv i den men gik så ud, og nu hvor jeg prøver at tænde den igen efter et par ¨spark¨ så kommer den med et lidt højt puf det forstår jseg ikke der sidder en dyse i der fulgte med den nye karburator men der står INGENTING på, jeg ved ikke rigtig hvad der kan være galt.

Det skal lige siges at den er tunet. og fuldstændig ny renoveret ´´undtagen kobling og krumtap´´

Skal du fremad i flokken skal der stå Puch på blokken!

Den vigtigste kunst i livet er at være tilfreds
28 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
puch maxi de er ikke så tit ser i gaden. så de fleste er efterhånden.
kommet i veteran alderen.

men at tune den er at den bliver aflivet.
på rekort. er det til banebrug,!

men har du justeret tændingen
har du hakket stemplet.!
og det går ud over lukketiden i cylinders udblæsporten.
så der kommer uforbrænte gasblanding i forrøret.
inden stemplet når lukker udblæsporten
og der med "potteknal.!
Nej den er ikke til banebrug, men ja jeg vil lave den så pæn som muligt og har selvfølgelig alle orginal dele liggende til den.
Jeg har prøvet at justere tændingen, det er sådan set en Puch maxi p1 motor som jeg har sat på et k stel, og så skiftet tændingen til en splinterny k tændning. men ved ikke om det kan forvolde nogen problemer.
Nej stemplet er ikke hakket men et nyt cylinderkit.
men ja potteknald som du kalder det kan det meget vel lyde på det er. men det bliver fikset når man justere tændningen eller hvad?


Skal du fremad i flokken skal der stå Puch på blokken!

Den vigtigste kunst i livet er at være tilfreds
ja tænding den skal stå 1mm før top.

hvilket cylinderkit har du på.!
men så vidt jeg kan huske er cylinder væggen er hård forcrommet
så hård at en jernfil (sletfil) har svært ved at "bide"i den.
med en let strøj.!

men på motormæssigt er det best at bruge original dele.
hvis de kan skaffes. blandt andet puch klubber. og hjemmesider.!
Ja 1 mm før top, det vil jeg prøve.
jeg har det her cylinderkit på: http://www.puchshop.de/catalog/airsal-70ccm-45mm-aluminium-p-40.html
Ved du hvad jeg kan gøre for at den ikke laver de der ¨potteknald¨ i stedet for at starte?

Skal du fremad i flokken skal der stå Puch på blokken!

Den vigtigste kunst i livet er at være tilfreds
okay.
 
det er noget af en cylle kit du har sat på dyret.!

men original mål er 39mm. boring og slag længte 41mm.
dyse 54" er standart. kaburator ca 12mm.
plumpen Ø 7.2 mm. tændrør gabet 0.5mm.
og den køre ca 150 km. på en tankful benzin.
3.2 ltr.!

og med den store cyllekit. køre den sikkert ikke langt. sikkert under det halve.
når man køre med gassen i bund.!
så det er sikkert at du skal have benzin klippekort med på langtur.
Annonce
Jaa, regner også med at jeg skal bruge den til lidt bane.
Men tror du at det eneste er at justere tændingen så slipper man med det potteknald?

Skal du fremad i flokken skal der stå Puch på blokken!

Den vigtigste kunst i livet er at være tilfreds
nålen i kaburator den skal side i anden hak fra oven.
og dyssen den er sikkert for stort at den nærmest
vasker motoren indvendigt.
der skal du have mindre hoveddyse i kaburatoren.!
Hvad dyse tror du ca. jeg ved godt man skal prøve sig frem, men de koster alligevel 30 kr pr stk.
Hvad mener du med nålen i kaburatoren?

Skal du fremad i flokken skal der stå Puch på blokken!

Den vigtigste kunst i livet er at være tilfreds
ja de koster en smule.

hvilket kaburator har du sat på dyret.
En 21 mm den her: http://www.puchshop.de/catalog/dmp-phbg-vergaser-21mm-p-202.html

Skal du fremad i flokken skal der stå Puch på blokken!

Den vigtigste kunst i livet er at være tilfreds
Der er yderligere 18 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis