Hej
Jeg vil gerne have udgravet gulvet i et kælderværelse (gammel murermestervilla fra 1918) så jeg kan få isolering, gulvvarme og klinker på.
Fordi fundamentet kun går 10-20 cm ned under det nuværende gulv skal der understøbes.
Nu har jeg haft 4-5 forskellige murere ude og kigge på det.
En var billig (for billig?) og "frisk" og skrev kækt ting som 15 års totalgaranti i sit tilbud... Men det er jo ikke mere værd end det papir det er trykt på og han kunne/ville ikke engang oplyse hvor han var forsikret henne.
En anden turde faktisk ikke udføre opgaven.
De andre jeg har haft ude var også meget vævende omkring forsikring og meldingen fra den ene af dem var at jeg skulle kontakte mit eget forsikringsselskab. De er dog medlem af byggaranti ordningen, selv om den efter min mening giver lidt falsk tryghed (maks 100.000 og de har en årlig pulje på 5 millioner og når den er brugt er det bare ærgeligt). Da jeg tidligere havde kontakt til mit forsikringsselskab om samme sag, var svaret at det var håndværkerens forsikring der skulle dække!!! Nu har jeg skrevet til dem i håb om at få noget på skrift.
Er det mig der går alt for meget med livrem og seler her? Jeg har bare ikke råd til at et hjørne af huset kollapser, hvis der mod forventning skulle gå noget galt.
Hvad er normal kotume i sådan noget? Er det håndværkerens forsikring der skal dække eller husejerens? Jeg føler mig lidt som kastebold her og ingen kan give et klart svar.
Håber nogen kan hjælpe :-)