El opvaskemaskine

Hej

Jeg vil montere en ny opvaskemaskine på en eksisterende installation i en ny lejlighed. VVS er klaret. Der er trukket strøm i en samledåse under vasken. Her sidder ledningerne i en slags termnialstik. Jeg kan ikke gennemskue, hvilke af stikkene der skal bruges og hvordan jeg i praksis monterer ledningerne fra opvaskemaskinen i samledåsen? Se venligst billede.

Der er en blå, brun, gul/grøn, sort og hvid ledning i samledåsen.

Kan nogen hjælpe?

På forhånd tak!
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den brune skal til en fase,den lyseblå til nullen og den gul/grønne til beskyttelsesleder ( jord )

Du er nødt til at sikre dig hvad der er hvad i dåsen inden du tilslutter - men det er næsten sikkert at blå er nul,gul/grøn jord ( det er sikkert ) og de andre er faser.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

De er lavet til at ledningerne bare kan skubbes ind i hullet. Men da den ledning du har er en blød ledning, skal der tyller på først før du kan bruge de muffer. Ellers skal du skifte de nuværende muffer i dåsen ud med sådan nogle her. http://www.greenline.dk/Diverse-elartikler-6/Samlemuffer-243/Dobbelte-samlemuffer-1083
Du kan ikke regne med farve koder--altid mål spændingen og er du i usikker, så brug 400 kr på en elektriker så du ikke brænder maskinen af.
Normalt skal du bruge : blå(nul) samt en fase (sort/sorthvid/brun) og jord (gul grøn).




Med venlig hilsen
Home-byg.dk
Tak for hjælpen. Nu kører maskinen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis