Facadeisolering

Hej alle

Jeg står foran en større renovering af mit 70'er parcelhus, I den forbindelse ønsker vi at facadeisolere og pudse det.
Vi på tænker at lave det hele selv.
Jeg søger nogen som har fået udført det samme arbejde, og som kan oplyse om materialepriser..
Efter lidt søgning på nettet, må jeg indrømme at jeg bliver mere og mere forvirret over hvad det egentlig koster.
Nogen steder står der 1000 kr/m² incl arbejdsløn, andre steder står at alene materialer koster 850 kr/m2, jeg kan bare ikke forestille mig at det kun koster 150 kr/m2 i arbejdsløn ?!

Så er der nogen der kan hjælpe mig med at spore mig en på en konkret materialepris??

Mvh
Apato
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kommer an på hvilket system der anvendes, og selvfølgelig hvor meget isolering der skal på, men syntes at flere herinde havde fundet til en pris på omkring 350-400,- pr. m2 med 100mm isolering.
Næe, jeg ved egentlig heller ikke hvad det koster. :o)

Men allerførst skal du jo skelne mellem priser med - eller uden MOMS

Men du skal vel splitte det lidt op. Afhængig af hvor meget du selv vil lave. For kan du selv lave sprøjtepuds?

Så måske:
1. Ekstern entreprenør: :o) Komplet leverance omfattende materialer, montering og facadepuds.

2. Delvis GDS-projekt:
a) Materialepris for alle isoleringsmaterialer inkl. tilbehør. Plus evt. værktøj og stillads.
b) Pris for pudsarbejde inkl. materialer, udført af fremmed entreprenør.

3. Komplet GDS-projekt:
a) Materialepris for alle isoleringsmaterialer inkl. tilbehør. Plus evt. værktøj og stilladsleje
b) Pris for alle pudsmaterialer inkl. tilbehør. Plus værktøj og stilladsleje. Samt indleje af en Putzmeister. (Sprøjtepudsmaskine)

Sjællandske priser for 1. er måske 1250 kr./m2 - inkl. moms.

Materialeprisen for isoleringsmaterialer alene bør du nemt kunne få i tømmerhandlen. Især hvis du tager en skitse med af dit hus eller nogle kvadratmeter. Derhen.
Sjællandske priser for isoleringsmaterialer inkl. tilbehør skal nok ligge et sted imellem 400 og 600 kr./m2 - inkl. moms.

Du har et eksempel her:
http://www.traelasten.dk/wedi/vejledninger/wedi%20byggeraad/facadeisolering

Hej

Nej selve pudsearbejdet holder jeg mig langt væk fra :-)
Det er selve opsætningen af isolering, samt flytning af vinduer mm, jeg agter selv at gøre
Men med de 400-600 kr lyder mere rimeligt.

Nogen forslag/erfaringer til produkter?

Mvh
Apato
Næe. Ikke meget hvis der skal puds på! :o)

Men nu skriver du selv at du er på det indledende stade!

Og der er jo større GDS-muligheder hvis du vælger en beklædningsløsning, (ikke nødvendigvis træ), på skelet udfyldt med mineraluld!

Fordelen - og ulempen - kan være en "designmæssig" opdatering af huset!

Men for at begynde et sted så kunne du jo overveje at indhente et par tilbud på en total leverance. F.eks. fra en såkaldt autoriseret facadeentreprenør, måske Rockwool. Og måske et lokalt firma.
Dels for at pumpe konsulenterne for al mulig info. Men osse for måske at finde en model hvor firmaet leverer alle materialer og du nøjes med isoleringsdelen som GDS-arbejde!

Det er jo en investering på 1 - 200.000 kr. Så det kan godt svare sig at bruge noget tid på den optimale løsning.

Inden beslutningen, forhåbentligt den rigtige, tages! .o)
Annonce
Håber da ikke at det løber op i 200.000 kr
Havde håbet på at kunne holde det på omkring de 100-125.000
Pladebeklædning eller lign, tror jeg ikke er en mulighed,
Forestiller mig at det kommer til at ligne et sommer-/kolonihavehus...
Der er jo langt fra 1 krone til tohundredetusinde af slagsen! .o)

Der er masser af muligheder i ventilerede facader!
Hvis vi lige dropper de kedsommelige af træ så er der: zink, kobber, tombak, sort zink, galvaniserede, lakerede, glas, eternit, hængetegl og sikkert nogle stykker mere.
Og så er der jo de 20 - 30 forskellige muligheder med træprodukter!

Men det er rigtigt at det kræver en "sikker hånd", stil- og designmæssigt, at finde de rette løsninger!

Der er lidt her:
http://www.rockwool.dk/produkter/u/9700/facadeisolering/ventilerede-facader

Og der er ikke meget sommerhus over denne her facade:
http://www.google.dk/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=images&cd=&cad=rja&docid=zU8UpVioj9gPmM&tbnid=XPZC4lDkcrQ9RM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.cembrit.dk%2FVisning_af_nyheder-3353.aspx%3FM%3DNews%26PID%3D631%26NewsID%3D565&ei=kY0NUcDGGcjltQbq3IDACQ&bvm=bv.41867550,d.Yms&psig=AFQjCNEKtwnCEHIsjxZxKDvm5fX-boYDag&ust=1359928995198728
Ja der er selvfølgelig rigtig mange muligheder..
Kan se at man også kan opnå pudset facade, som nok stadig er det jeg foretrækker, med Rocwools flexsystem.
Mon denne metode er billigere i materialer?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis