Indkørsel/parkeringplads med skærver/stenmel?

Når vejret igen er slået over i forår, så har jeg plan om at jeg skal til at lave vores indkørsel/parkeringsplads pæn og fin.

Det vi har nu, er en plads der bare er fyldt med stabilgrus, men ofte med store vand huller, og disse vil jeg gerne af med.

Det jeg regner med at gøre, er at få fyldt mere grus ovenpå, og samtidig på lavet fald på ud mod vejen så vandet burde blive ude i kanten af min plads og den offentlige vej.

Stampe det hele rigtig godt, og der oven på vil jeg gerne have noget til at pynte med.

Det jeg tænker er at ligge et lag stenmel øverst, få det stampet og derved få en pæn og meget stabil overflade, men konen mener ikke at det bliver godt, da hun tror at stenmel om sommeren vil flyte rundt/støve meget, så hun mener i stedet at vi skal have skærver.

Kan det lade sig gøre at lave fald på stabilgrus og derved sikre sig at vandet fra offentlig vej ikke løber ind til mig, men bliver ude i kanten?

Er der nogen af jer der har erfaring med stenmel i indkørsel eller på sti, virker det fint eller har hun ret i at det er træls når der er tørt og det vil støve meget?



3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Min erfaring med sten mel er ikke gode, det løber meget hurtigt ned imellem sten underlaget ( skærver) og lukker det af, så vandet har sværere  ved at blive drænet væk. Skal det være pænt skal der skærver eller søsten ( perlegrus ) på, og hvad mange hurtigt glemmer, så skal der altså rives en gang om ugen de steder hvor man går og kører meget da det ellers hurtigt bare bliver trykket til et fast underlag.
Stenmel bliver brugt til tennis baner, ved ikke om du kender en sådan en, det er meget hårdt. Der skal 5-6 cm på. Det skal bare vibreres, vandes og vibreres igen, til det har fået den ønskede hårdhed. Så Hvert forår, når vinteren og sne er væk skal den vibreres igen. En go og holdbar løsning, men som alt andet belægning skal det også passes.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis