Fugning ved vindue - igen igen

Jeg har læst en masse tråde herinde om fuger ved vinduer, men jeg er bare ikke sikker på, at jeg har fundet mit svar - måske fordi jeg ikke helt ved hvad jeg snakker om. Jeg har lige købt hus, så alt er nyt for mig.
Se billede: i den røde ring ligger den sorte fuge mellem vindue og træ. Må jeg efterfuge den med en akrylfuge eller sililonefuge, da den er ved at være meget slidt i det meste af huset og jeg pt. ikke har råd til at skifte vinduer eller i det hele taget, hyre en håndværker. Jeg kan mærke vinden trække når jeg sætter hånden ned og vil lave en midlertidig løsning der kan holde et par år mens jeg sparer op. Jeg skal bare være sikker på, at jeg ikke ødelægger mere end jeg gør godt.


Jeg har læst en masse tråde herinde om fuger ved... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Sitting Bull på 31 jan 2013 12:55
Men det er vel ikke værre end at silikonen kan skrabes af træet inden malerbehandling! 
Selvfølgelig kan silikonen fjernes mekanisk og hvis man sliber grundigt over det hele, så er alting fint. Problemet er bare at man ikke kan se små rester af den der klare silikone og at man jo tit  ikke lige får slebet grundigt over det hele. 

Man opdager det ikke før man er i gang med at male,

Venlig hilsen     
Asger-P
TømrerenTrædrejerenKlejnsmeden, og Programmøren
Jeg havde sådan set ikke tænkt mig at male ovenpå. Havde tænkt mig at lade den sorte fuge være sort fuge. Jeg har købt nogle af de små gule klodser, der skulle hjælpe med at gøre fuger pæne. Jeg håber de kan hjælpe mig lidt for tålmodighed er det sidste jeg har.

Der står ikke rigtig noget med UV på patronerne, men hvis den er sort forbliver den vel sort?

På et tidspunkt skal det hele jo alligevel skiftes. Det er kun en midlertidig løsning.

Tak for alle jeres svar!
De små gule klodser, er vel af silikonegummi. Jeg har sådan et sæt, de fungere rigtig godt, og overskydende fugemasse der sidder på fugeklodsen, tørres nemt af i køkkenrulle.

Spray evt. fugen over med sæbevand, opvaskemiddel er fint, så er den sidste afglatning nemmere.
Eller kom lidt sulfo, på en finger og brug den til at glatte det sidste.

mvh jens
UV-bestandigheden har ikke kun med kuløren, men osse med selve materialets egenskaber.

Men begge Sika-produkter er osse til udv. brug og nedbrydes ikke af sollys!
Ja, det er silikoneklodser. Er glad for at vide, at dekan hjælpe. Var lidt i tvivl om jeg købte katten i sækken.
Sæbevand/sulfo. Tjek! Godt det snart er weekend så jeg kan komme i gang Tak for hjælpen alle.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også