Alarm på Bosch opvaskemaskine.

Hejsa!

Vi har en Bosch Logixx opvaskemaskine (SGU6932SK/13) som har en utroligt insisterende alarm der fortæller den er fææærdiiig! Ikke så praktisk når man sætter den igang om aftenen inden sengetid...og så bliver vækket midt om natten gentagne gange, til nogen slukker for uhyret!

Jeg kan ikke finde nogen manual på nettet og håbede der var nogen herinde der måske vidste hvilke knapper man skal trykke på, for at slukke for den "service".

De bedste hilsener Karina

De bedste hilsener Skovly

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den kan du nok ikke slukke for, og jeg ville da ikke sove roligt hvis jeg havde et eller andet tændt medens jeg lå og sov, det er så heller ikke meningen med en vaskemaskine af den ene eller anden slags.
Skal alarmen afbrydes er du nok nød til at "gå" ind i styre systemet af maskinen og afbryde forbindelsen til alarmen
På min Bosch-maskine kan lyden godt slås fra, men det er lidt besværligt at forklare hvordan. Men det står beskrevet i manualen. Prøv at finde manualen til en anden Bosch maskine, som ligner din. Indstillingen foretages sikkert på samme måde.

At det ikke er meningen at man skal køre med en opvaskemaskine om natten er det værste vrøvl, jeg længe har hørt. Faktisk er det et af de forbrug, som med fordel kan flyttes til natten. Og med fremtidens differentierede el-priser, er det med sikkerhed også noget, man vil gøre.
Tak for svar!

Jeg er på ingen måde nervøs for at tænde maskinen om natten!

Jeg har ikke kunne finde nogle manualer til nogen som helst Bosch maskiner. Har ikke søgt kun specifikt på min model. Og jeg ved den slås fra, det er bare noget med at trykke nogle bestemte knapper inde samtidigt. Vi købte denne brugt og fik ikke en manual med

De bedste hilsener Skovly

Har du prøvet Bosch's hjemmeside? Under service/brugsanvisninger?
http://www.bosch-home.dk/
Tak for svar!

Jeg er på ingen måde nervøs for at tænde maskinen om natten!

Jeg har ikke kunne finde nogle manualer til nogen som helst Bosch maskiner. Har ikke søgt kun specifikt på min model. Og jeg ved den slås fra, det er bare noget med at trykke nogle bestemte knapper inde samtidigt. Vi købte denne brugt og fik ikke en manual med

De bedste hilsener Skovly

Annonce
Hovsa! Den gentog lige mit svar...mystisk!

Jeg har været inde på deres hjemmeside ja, men må erkende jeg ikke er en haj til sagerne. Fandt ikke et sted med manualer i hvert fald

De bedste hilsener Skovly

Tjaa.. find en maskine der ligner din på
http://www.bosch-home.dk/produkter/opvask/standard-bredde-60-cm/60-cm.html

Skriv nummeret ned.
Gå ind under service/brugsanvisninger, indtast nummeret og manualen kommer frem.
Det er noget med at holde nogle knapper ind i en bestemt rækkefølge, det lykkedes for et par år siden for mit eget vedkommende at slå den irriterende lyd fra. Den kan skrues op/ned i 3 niveauer eller slukkes helt. Så vidt jeg husker.
Du skal vist holde den sidste knap til højre inde samtidigt med at du trykker på power-knappen. Så kan du med knappen (ikke power, den anden) skifte mellem 0, 1, 2 og 3 hvor 0 er lydløs. Tryk på power for at gemme indstillingen.
Der var den... tusind tak for du brugte tid på at hjælpe mig!

Nu har jeg pillet ved knapperne, og er spændt på om jeg har pillet rigtigt

De bedste hilsener Skovly

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis