Fjernvarme forbrug

Hej venner!

så kom den længe ventede opgørelse fra fjernvarme værket!

årsforbrug i kroner og øre 11908,11 kr på 1 år!

130 kvm, fra 1964, og med 200 mm på loftet, plus noget i vægge. både gulvvarme og radiatore, halv/halv

jeg er sådan set godt tilfreds

MVH

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hehe. nej men jeg tænker også det kun kan blive bedre med efte isolering :-)

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tjah ! jeg bor i et meget gammelt hus hvor isolering er noget tilfældigt, men da det er et lejet hus og ejeren ikke sådan lige har tænkt sig at gøre noget ved det må jeg indskrænke brugen af huset om vinteren. Jeg har kun en brændeovn som eneste varmekilde til 100 m2. Så mit køkken er skidekoldt det samme er badeværelset, det er faktisk kun den stue hvor ovnen står der bliver brugt. Jeg har to stuer mere men det er begrænset hvormeget de bruges. Det koster mig ca. 5000,00 kr. at opvarme den smule om året plus el til varmvands beholderen.
Skrevet af Maleren. på 30 jan 2013 20:14
Hej venner!

så kom den længe ventede opgørelse fra fjernvarme værket!

årsforbrug i kroner og øre 11908,11 kr på 1 år!

130 kvm, fra 1964, og med 200 mm på loftet, plus noget i vægge. både gulvvarme og radiatore, halv/halv

jeg er sådan set godt tilfreds

MVH

Vi skal vide mere for at kunne sammenligne.

Forbrugsvand opvarmningsform?
Alternativ opvarmning fx brændeovn?
Forbrug i kwh?

Ak ja ! Misundelse er en grim ting. Glæd dig da over at maleren er godt tilfreds
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hehe. okay prøver ;-)

mit forbrugsvand bliver opvarmet af fjernvarme vandet, aner ikke hvordan eller hvorledes.
har ingen brændeovn, har varme pumpe sat op i udestue i dec måned, men den har ingen indvirkning på huset.
12600 kwh ca :-)

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Jeg varmer 165 m2 op med 12mwh. Næsten det samme som dig. Jeg regner hellere ikke med at jeg kan komme meget længere ned.

Huset er fra 1949 som jeg har isoleret. Men der vil altid være nogen kuldebroer jeg ikke umiddelbart kan fjerne. Jeg har f. Eks en altan på 1. Sal støbt i beton, hvor betondækket forsætter ind i etage adskellelsen flere meter.

Jeg kan oplyse, at jeg skal betale total 16500 kr for den samme varme ( med bidrag, abonnement osv.) så du slipper billigt

Jeg tror faktisk, at jeg kunne varme huset billigere op med olie


Jeg har Dagnæs Bækkelund fjernvarme

Man kan lære alt, hvis man gider!
Skrevet af Håndværkeren på 01 feb 2013 22:30
Ak ja ! Misundelse er en grim ting. Glæd dig da over at maleren er godt tilfreds
Det er skam ikke misundelse, men prisen på fjernvarme svinger voldsomt. Så kwh er vel meget mere spændende at vide noget om.
120 m2 20-21 grader, 80 m2 kælder 16-17 grader for ca 20.000 kwh. Huset er 1936 og mangler stadigvæk at få isoleret krybekælder og skiftet meget utætte døre.
120 m2 +160 liters varmvandsbeholder22-23 grader huset er fra 1800 450mm på loftet 100mm rockwool i gulv + 200 mm lega i gulv nyere vinduer (ca 5-6 år)-150mm lega på væggene 20m2 gulvvarme resten radiatorer.Forbrug ca 1800-2000 liter olie

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også