Gulvvarme!

Hej med jer,

Jeg har igennem mange måneder (faktisk år) haft problemer med vores gulvvarme.

Fakta:

Bor i et rækkehus kompleks bestående af 14 huse, som alle bliver forsynet via vores gasfyr.

Vi bor i sidste streng, men får varme ind til brugsvand og gulvvarme.

Problemet er at vi ikke fået nok ind til at forsyne alle vores strenge (7) på ialt 120 kvm fordelt på 2 etager.

For nyligt havde jeg besøg af et VVS firma og en repræsentant fra upnor der konkluderede at der måtte være skidt i systemet. Dog valgte VVS manden at skille systemet ad hvorefter min pumpe 2 dage efter røg. Nå efter skift af pumpen får jeg nu varme i alle rum dog går det ret langsomt da trykket fra retur og primær ikke er højt nok (da jeg ikke kan justere på ventilen på shunten uden at fremløbstemperaturen ryger for langt ned - gør jeg dette så får jeg op til 0.8 M3 igennem, men uden varme)

For et års tid siden havde jeg slet ingen varme og der skiftede jeg efter råd fra uponor min nedre shunt (se vedlagte billede) hvilket betød at nu kunne stille på en ventil (Den røde på billedet) og her kontrollere returflowet og primærtilføringen ved brug af denne.

Problemet er at jeg selvfølgelig gerne vil benytte så stor del af retursiden for at spare på energien så jeg er nød til at justere ventilen på shunten så den næsten lukker for alt vand fra retursiden for at opnå en fremløbstemperatur på over 40 grader. Når jeg shunter på den måde så ryger flowet ned i systemet og pumpen leverer kun 0.1 - 0.2 M3 til alle 7 tråde.

Det sjove er at jeg før skiftet af nedre servicedel ikke havde den ventil på man kunne justere på. Hvordan skal den justeres?

Daniel





2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det så jeg så ikke lige :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis