Høvlebænk i regn og slud... skadet?

Jeg har fået tilbudt en godt-brugt men absolut brugbar høvlebænk.

Men ejeren har efterladt den uden for sit sommerhus hvor den nu har stået i en uge uden det mindste beskyttelse mod regn og sne. For at gnide salt i såret har jeg ingen mulighed for,  at hente høvlebænken før om 10 dage.

Jeg er alvorligt bange for, at den er vind og skæv - eller bliver det når den kommer indendørs igen.

Hvad siger de kloge hoveder hist på forum?

Med venlig hilsen
Bjarne

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nah, så galt går det næppe, med mindre den er lavet af "bølgepap", og dermed alligevel ikke er tilstrækkelig holdbar.

Når du får hentet den, så lad være at voldtørre den, men stil den udendørs under tag el. lign til den er blevet tør igen. Du kan evt. med skruetvinger og lidt tømmer stabilisere vangerne, så de ikke vrider sig, men det skulle der kun være behov for, hvis træet er gennemvådt, og der bliver det næppe.

Når bænken er tør har fibrene i overfladen nok rejst sig, så en let afslibning og lakering eller oliebehandling vil være rigtig godt.

Et godt quickfix, hvis muligt, er jo at få en nabo til at smide en presenning el. lign over den snarest.
Jeg kan godt lide din optimisme. Den er født som en rigtig kvalivare høvlebænk så jeg prøver om jeg kan tørre den som du foreslår. Tak!

Med venlig hilsen
Bjarne

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis