VHS-problemer:

Hej Forum.

Jeg bruger stadig min gamle videomaskine, men for nylig har jeg fået en fladskærm og pludselig  kan jeg ikke se andet end en blå skærm når jeg tænder min video. Hvad kan der være galt?

1. Scart-stikket sidder som det skal mellem video og fladskærm. Jeg kører nemlig samtidig en playstation via videomaskinen, og her kan jeg sagtens se billedet.
2. Videoen tager imod båndet og begynder at afspille det, hvorved der kommer et hvidt play-logo oppe i venstre hjørne af den ellers blå skærm på fladskærmen. Jeg kan også høre at maskinen begynder at spole mit bånd frem og tilbage, hvis jeg prøver på det. Men jeg kan altså ikke se andet end en blå skærm.
3. Jeg ved at videobåndet jeg prøver at se virker, da jeg så det lige inden jeg fik min fladskærm.

Er der nogen der ved hvad jeg gør galt?

Mvh Rosenkrantz-Kreutzfeldt.

At være eller ikke at være. Hvad mener Heidegger?
Hej Forum. Jeg bruger stadig min gamle... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
kunne det ikke også være et scartkabel der ikke er fuldt monteret ?
Hej allesammen.

Jeg beklager at jeg har været fraværende, men jenshøj er inde på det rigtige. Jeg kører netop min playstation gennem videoen, hvilket fint bliver transmitteret op på skærmen, så der kan vel ikke være noget galt med scart-stikket? (Jeg har dog ikke prøvet at vende det om). Og før jeg går ud og bruger penge på en ny (gammel) videomaskine, giver det så mening at den er defekt, når den kan køre playstationen?

At være eller ikke at være. Hvad mener Heidegger?
Det kan godt være video'en der halter.
Du kører playstationen i gennem videoen og får signal, men mange gange så vil et signal bare løbe igennem (i dette tilfælde videoen) uden den(videoen) har nogen indflydelse på signalet. Den behøver måske ikke engang at være tændt for at du kan bruge playstationen.

Prøv at sætte videoen til solo til tv og se om du får signal, så vil du jo hurtigt kunne afgøre om det er videoen der er afgået til de evige videomarker, eller ej.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis