VHS-problemer:

Hej Forum.

Jeg bruger stadig min gamle videomaskine, men for nylig har jeg fået en fladskærm og pludselig  kan jeg ikke se andet end en blå skærm når jeg tænder min video. Hvad kan der være galt?

1. Scart-stikket sidder som det skal mellem video og fladskærm. Jeg kører nemlig samtidig en playstation via videomaskinen, og her kan jeg sagtens se billedet.
2. Videoen tager imod båndet og begynder at afspille det, hvorved der kommer et hvidt play-logo oppe i venstre hjørne af den ellers blå skærm på fladskærmen. Jeg kan også høre at maskinen begynder at spole mit bånd frem og tilbage, hvis jeg prøver på det. Men jeg kan altså ikke se andet end en blå skærm.
3. Jeg ved at videobåndet jeg prøver at se virker, da jeg så det lige inden jeg fik min fladskærm.

Er der nogen der ved hvad jeg gør galt?

Mvh Rosenkrantz-Kreutzfeldt.

At være eller ikke at være. Hvad mener Heidegger?
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er nok ikke andet galt en at din vidio maskine ikke køre et digitalt signal op til din fladskærm, og da det er det eneste der dur på fladskærme er du nok nød til at anskaffe dig en vidio maskine der kan ændre signalet fra analogisk til digitalt.
Skrevet af Håndværkeren på 30 jan 2013 03:20
Der er nok ikke andet galt en at din vidio maskine ikke køre et digitalt signal op til din fladskærm, og da det er det eneste der dur på fladskærme er du nok nød til at anskaffe dig en vidio maskine der kan ændre signalet fra analogisk til digitalt.

Sludder og vrøvl Håndværker. Scart forbindelsen er analog. Selvfølgelig er fjernsynet til at bruge med signaler fra scartstikket, når det er der. Hvorfor tror du ellers, der er et scartstik.

Til Rosenkrantz-Kreutzfeldt
Er du helt sikker på at scartstikket sidder rigtigt i og at den rigtige indgang på fjernsynet er valgt. Jeg har været ude for at signalet manglede fordi scartstikket ikke var helt på plads. Hvis du har mulighed for de,t så prøv om videoen virker på et andet fjernsyn.


fase
Allerførst: glem håndværkerens indlæg, SCART er per definititon analogt!

På mit fladskærms-TV (Sony) skal man på fjernbetjeningen/menuen selv vælge indgangen (Analog 1, Analog 2 etc.).
Kunne det være problemet?

MhV,

Bent.
Altid rart at blive irettesat af sådan nogle KLOGE hoveder
Har prøver at bytte om på 2 scartstikke og kunne se den føste gang man startede boxen til boxer tv men når man starttede den igen gik det ikke. Prøv at bytte om på stikkene og se om det køre.
Annonce
Der kommer jo fint billede på skærmen, så fjernsyn er indstillet på korrekt input, og forbindelsen er ok.
Jeg vil tro, at maskinen er defekt. Køb en ny (brugt) til et par hundrede kroner, og du er kørende igen.
Hvad mener du jenshøj?
OP skriver netop at han IKKE har noget billede, men kun blå skærm.

Bent.
Den blå skærm kommer fra videosignalet. Bemærk at der står, at han kan se play-symbolet, som videoen genererer.
Desuden virker hans Playstation jo også gennem videoen.
Arh, nu nærlæste jeg og så at Playstationen kører gennem videoen.
Er det en købevideo (= med kopibeskyttelse)?

MvH,

Bent.
Et scart stik består af en masse ben, er der nogen der er bøjet så de ikke får fat, evt kommet til og trække i stikket så en ledning er gået løs, har du prøvet og sætte et andet stik imellem maskine og skærm.?
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis