Renovering af køkken

Hej.

Jeg flytter i ny lejlighed d. 1/2-2013 og skal i den anledning igang med at totalrenovere køkkenet, men er lidt i tvivl om rækkefølgen det hele skal gøres på, så håbede lidt på i måske kunne hjælpe.

Det eneste der i første omgang ikke skal gøres noget ved er loftet.

Der skal væltes en væg, så der må vel nok være første skridt.
Derefter tænker jeg noget i retning af:
Ud med alle de gamle elementer (gøres evt. inden væggen væltes)
Væk med linoleumsgulvet
Af med tapetet. Eller kan der evt. bruges rullespartel udover det eksisterende tapet og så nyt ud over?
Males
Er så lidt i tvivl om jeg skal ordne nyt gulv eller vægge først? (Har i tankerne at der skal være klinkegulv, men hvis det evt. bliver parket istedetfor lægges dette vel først efter køkkenet er sat op?)
Derefter sokkel
køkkenelementer 
hvidevarer
Bordplade
resterende finish.

Noget jeg ikke har tænkt på, eller noget der bør gøres i en anden rækkefølge ?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sådan helt generelt, så start oppefra og abejd dig nedefter. Så al skidt, tapet, malingspletter osv. havner på linoleumsgulvet, som alligevel skal fjernes til sidst.
Tapet har det med at løsne sig, når det bliver fugtigt (af spartelmassen). Så ned med det - det er normalt ikke noget større arbejde.
Mange nye gds køkkener har sokkelben, og soklen klikkes på efter køkkenet er monteret.
Mht. klinker, så går jeg ud fra, at du er opmærksom på, at disse ikke umiddelbart kan ligges på træ-underlag? (du skriver ikke noget om den nuværende opbygning)
Hvidevarer vil være det sidste jeg satte ind. Det er f.eks. svært at montete indbygningskogepladen før bordpladen :-)

Ekstra stikkontakter og generelt ændrede el, vand- og afløbsinstallationer skal laves før køkkenet monteres, og evt. før der spartles og males, hvis der skal rilles noget ind i vægen.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også