KINGSPAN Isolering - Hvem kan?

Er der nogle derude der kender nogle håndværkere, der har erfaring med at arbejde med Kingspan isolering?

Jeg har et hus på 180 kvm, hvor taget og isoleringen skal udskiftes.
Huset har gitterspær i 2/3 af tagkontruktionen og 1/3 er loft til kip.

Så vidt jeg kan se tilbyder Kingspan den laveste lambda-værdi, så det kunne være aktuelt især hvor der er loft til kip, hvor der pt. kun er 100-150 mm isolering ;-(

Ellers skal man vel igang med at forhøje spærene for at kunne få plads til mere isolering... Hvad mon det koster...

Nå, men det primære spørgsmål: Hvem er kender til KINGSPAN isoleringsarbejde.

Mvh Rune, Stenløse.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Desværre kunne jeg ikke finde nogle håndværkere. Jeg ledte dog ikke såååå meget, så lige projektet står stadig stand-by.
Desværre kunne jeg ikke finde nogle håndværkere. Jeg ledte dog ikke såååå meget, så lige projektet står stadig stand-by.
Kingspan isoleringen har en lav lamda værdi grundet af alu membranen der sidder på. Her i Danmark har alu membranen ingen effekt grundet vores klima. Tilmed er isoleringstypen en rigtig dyr lysning. Den er ikke billig.

Loftet kan jo også isoleres indefra, når det er til kip og der er god lofthøjde.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Bygningskonstruktør skrev den 19-01-2016 13:29:18

Kingspan isoleringen har en lav lamda værdi grundet af alu membranen der sidder på. Her i Danmark har alu membranen ingen effekt grundet vores klima. Tilmed er isoleringstypen en rigtig dyr lysning. Den er ikke billig.

Loftet kan jo også isoleres indefra, når det er til kip og der er god lofthøjde.

 Ved godt at indlægget er gammelt, men ikke desto mindre er emnet jo stadigvæk aktuelt. Kan du (Bygningskonstruktør) eller andre forklare hvorfor alumembranen er overflødig i det danske klima? 

Jeg har selv lidt kig på Kingspan produktet 'Kooltherm K12 isoleringsplade' til mit tagprojekt, men har svært ved at finde ud af hvordan diffutionstætheden er i forhold til eks. vis rockwool. På databladet for Kooltherm fremgår det, at 'diffutionsmodstandsfaktoren er 38 (u), men jeg har ikke noget at holde dette begrab/tal oppe i mod......

Kan nogen hjælpe her?

Til orientering ønsker jeg ved renovering af mit sadeltag at nøjes med at isolere skråvæggene udefra med 100 mm Kingspan og vente et par år med den indvendige del (og dermed dampspærren). Derfor er diffutionstætheden relevant.



 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis