første gangs køber

Hey 

Jeg skal muligvis til at købe min første båd, jeg har fået tilbudt en klinkbygget jolle på 11fod med pålagt glasfiber der skal nye spanter til, nyt ror, og så er glasfiberen flægget i bunden hvor roret skal monteres. der er en 5 hk Marstal moter med til..

Nu til spørgsmålet: Er det noget man kan lave og hvad kommer det ca til at koste?

jeg kan få den for 2000 kr
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej og velkommen på siden

11 fod der er en lille båd, er du sikker på den dækker dit behov.

Når den er belagt med glasfiber, er der risiko for at træværket er rådent, og skal spanterne skiftes, kunne det jo tyde på det ikke er helt friskt.

En glasfiberbelagt træbåd kan være en fin løsning, men er den belagt med glasfiber, fordi træværket er rådent, er det ikke så godt.


Ved du om motoren virker som den skal..

Reparation af en revne i glasfiberen, er forholdsvis let at lave..

Næsten alt kan laves, hvis man har tiden/tålmodigheden, samt penge til materialer


Hvis du sætter et par billeder ind, vil det være lettere at komme med brugbare råd...



mvh jens
Glasfiberbelægning er alt, alt for ofte blot ligkisten for en træbåd.
Hvis motoren kan køre, er den vist det eneste, der er noget værd.

Finnband
det vil sige at hvis jeg køber den så kan jeg køre en motor sav i gennem den og fyre med den, altså uden glasfiber...

har du et godt sted man kan købe en båd med/uden motor i samme stil..? jeg har set på dba og gul og gratis. men der er ikke noget til fornuftige penge.. jeg vil gerne lave noget selv..
Vi kan jo ikke vide, om det er en bunke skrot, du har kik på, men prøver bare at beskrive, hvad der kan være af problemer

Det ville være godt hvis, du kunne finde en med forstand på både, med ud at kikke på tingene.

mvh jens
Annonce
Hvad skal du bruge den til?

- Hvis det er for at gå og hyggerenovere og øve håndværk, er den sikkert fin.

- Er det for at sejle, så find en anden.
Lyder ikke til den kan prøvesejles med flækket bund og ror der skal monteres?
(Og så finder du heller ikke ud af om motoren er så okay som den ser ud.)

Kør rundt og kig i havnene i weekenden, så finder du nok nogle falmede til salg skilte, der bliver glade for nye bud :-)
"Annoncering" på den gammeldags måde har den fordel, at folk ikke byder på ubesete varer, som de typisk gør på dba og gg.

mvh
JAKOB
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Realistisk set skyder du dig i foden og spilder en masse tid og penge samt får en masse dårlige oplevelser hvis du køber en båd til 2000 kr der er slidt op og rådnet væk, du skal nok mere op med 20k og opefter hvis du vil have en lille chance for at få nogle sejltimer ud af det og til 20k er der ingen garanti det kan nemt være mere der skal til.

Dr_Lyn
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis