skal isolere huset udvendigt - hvilken isoleringsgrad er bedst?

Hej

Jeg står og skal til at isolere huset udevendigt, vores hus er af gasbeton og vil så isolere med 150mm udvendigt, men hvilken isoleringsgrad skal jeg bruge, er det rigtigt at jo mindre tallet er jo bedre isolerer det og hvad "tal" bruger man normalt?

Mvh. Brian
Hej Jeg står og skal til at isolere huset... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Til jet.

Det skal oplyses til bbr, men som udvendig isolering tillægges det ikke det bebyggede areal.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

I min verden er den bedste løsning et skelet med isolering og så en ventileret facadebeklædning (pudset plade eller???), da man så undgår risikoen for fugtindtrængen i konstruktionen.

Med hensyn til vinduer, skal du være opmærksom på, at du skal have noget at gøre dem fast i (enten beslag eller??).

Når du begynder at efterisolere facader, er der nogle krav i bygningsreglementet du skal overholde.

Der findes isoleringstyper helt ned til en lambdaværdi på omkring 0,022 (pir skum)

Som tommelfingerregel er lambdaværdien sammenlignelig, ved at oversætte den til mm (ved en lambda værdi på 0,037 skal der anvendes 37 mm isolering for 32 mm isolering med en lambda værdi på 0,032).

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis