Renoverer Charles Eames glasfiber

Hej allesammen,

Jeg har købt nogle Charles Eames glasfiber stole.

Den ene skal har en revne i ryggen, se disse billeder:



Er det noget man kan lime, spartle således det kan holde til at blive brugt efterfølgende? Og hvordan rammer man farven? (Kan man evt. bruge noget slibestøv og blande i?

Evt. andre der har erfaringer med dette?

På forhånd tak.

Mvh Morten
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan med held lime det med en tokomponent epoxy lim, men drop ideen med at indfarve det, du vil aligevel ikke kunne ramme den originale farve. Sæt et stykke bredt klæbebånd på forsiden af revnen, læg stolen så rygstykket ligger vandret og hæld så limen ned i revnen, på den måde skal du ikke slibe på forsiden. Tapen fjernes efter 24 timer.
Ok. Tak for svaret

Tror I at en eproxy lim vil være både stærk og flexibel nok? Stolryggen giver sig når man læner sig tilbage.

Mvh Morten
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du skal bruge G-flex fra west stystem.. kan købes i bådudstyrsbutikker.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Ok. Det ser interessant ud.

Og det vil simpelthen binde sig til den eksisterende glasfiber således det ikke bare revner første gang man læner sig tilbage?!

Mvh Morten
Jeg har set gummibåde og en oversavet plast kajak limet med G-Flex.
Kajakken smed de ud fra en bro, ned på cement og det holdt fint.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Ja så burde det jo holde

Er det G/Flex 650-8 jeg skal bruge?
http://www.youtube.com/watch?v=2a5RlcP-4JE

Ring til
HF Industri & Marine

Mener også at de har noget farve man kan tilsætte.. Og anvise forhandler nær dig.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det er ret imponerende hvad det kan holde.

Men jeg er lidt bekymret for om jeg kan få "smurt" nok lim på. Hvis jeg nu ligger noget tape på forsiden og smører lim på fra bagsiden er jeg bange for om limen kommer ud foran, da revnen ligesom er V formet. Ellers kan man vel slibe i det efterfølgende, hvis man så ligger limen i forfra.

Mvh
Morten
Du skal lige læse om de forskellige "tykkelser" der er i G-flex
Du skal jo bruge det der ikke er flydlende..

Du kan jo på den ene side lægge noget plast på... og tape det fast. Plasten sprayer du med voks som også købes i evt. bådbutikken.
selvfølgelig inden du taper det fast..

På med nitrill handsker og så skraber du det ned i revnen med en lige klinge af en art.

Hvis du laver for lidt, så vent nogle timer og bland noget mere og smør på. Det skal være klæbrigt når du smører på anden gang.

Men du kan finde film på youtube hvor de viser det trin for trin.. og på HF kan du downloade hvordan du gør.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også