Isolering under gulvvarme

Jeg har tænkt at udskifte et eksisterende trægulv i mit køkken (hus fra 1980) med et flisergulv med gulvvarme.
Jeg har fundet ud af, at der ligger 30 cm funda/legablokke som fundament og herefter er der isoleret med rockwool og lagt et spånpladegulv.
Mit spørgsmål er, om de 13 cm, der er fra toppen af blokkene er nok til at lægge et isolerende lag af Sundolitt plader (f.eks 5 cm) og et betonlag med gulvvarme slangerne støbt ind? Klinkerne, vi har valgt, er i sig selv 1 cm. 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, det vil koste en krig af holde de gulv opvarmet med kun 50mm isolering, du skal isolere med min. 300mm isolering

Men hvad har du i bunden nu ?
jord, grus eller beton ?
Her er mit forslag:

Bevar Lecablokkene hvis de er stabile
Spartel dem helt vandrette
læg 10 cm polystyren (grå/grafit)
Damp/fugtspærre (klæbes tæt til vægge og andre bygningsdele)
Læg 21 mm gulvspånplade med spor/varmefordelingsplader
13 mm GF gulvgips
Klinker

Der kan måske lægges en lidt tyndere polystyren og så en tykkere GF gulvgips
Hej 
Tak for svar. Jeg har endnu ikke hevet det gamle trægulv af, men på tegningerne fra Teknisk Forv fra huset blev bygget, er der skrevet 30 cm 'blokke' som fundament - jeg formoder, at det er lecablokke, der er tale om. Jeg har boret et hul i gulvet under vasken og kan konstatere, at jeg 13 cm ned (under rockwoolen) rammer hård bund - føles som beton. 
Udfordringen er, at jeg helst vil undgå at hive gulvet af, hvis ikke det er sandsynligt, at der kan laves gulvvarme.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også