lampe lav selv

Hej hvis jeg nu laver en" lampeskærm" i beton eller metal eller acryl eller en blanding må jeg så selv købe et fatning e14 i biltema og sætte en ledning i så den kan gå i et lampeudtag??? og hvad er reglerne med enled der går på almindeligt net, må jeg sætte den deri og sætte enledning til, så den kan gå i et udtag (vær obs på vi her taler om enkeltlamper og hvor de dele jeg bruger selvfølgelig er egnet til at blive koblet direkte på 230 volt, da jeg ved det er anderledes med 12volt, som kræver transformer).
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må bruge denne:

http://www.biltema.dk/da/Byggeri/Belysning-og-pare/Tilbehor/Lampeledning-E14-44795/
takker. men lad os sige hullet kun rækker til ledningen kan komme igennem, må jeg så skille sættet af og sætte ledninge i igen og i så fald svarer det vel til at købe tingene enkeltvis og sætte sammen det var spørgsmål 1 og 2. spørgsmål 3 er LEd som beksrevet i intro spørgsmåelt, hvordan forholder det sig???
igen bedre bud på mit dilemma. må jeg blot købe et fatning og en ledning samle dem og sætte dem til et loftudtag eller en stikkontakt på hvis jeg ønsker dette??
Ja, du må gerne købe en fatning og noget ledning og tilslutte dit lampeudtag.

Hvad du sætter i af lyskilde, halogenpære eller LED er underordnet. LED er helt klart at foretrække, den de bruger væsentligt mindre strøm og udvikler knap så meget varme!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

okay takker wezio. hvordan er halogen o forhold til en standard pære med fatning også hvis den er med sparepære. vi snakker maks 40 watt og en sparepære der modsvarer det (7 watt tror jeg) og halogen. hvordan er de i forhold til varmeudvikling jeg antager halogen er den der bliver varmest så alm pære og så sparepære
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis