Shelter og das.

Hej.
Jeg regner med at vi skal igang med at grave en sø ud her til foråret, og i den forbindelse vil vi gerne have en shelter ved søen og måske også et slags das måske et muldtoilet.

Mit spørgsmålet er nu: er der nogen der har erfaringer med selv at lave de "samlesæt" men kan købe og er et shelter i kalmarbrædder godt nok eller skal det være i fuldtømmer.
Er der ligeledes nogen der kender sider med nogen tegninger af hvordan man kunne bygge en das/muldtoilet?

mvh
René
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
http://www.oksboel-savvaerk.dk/ har shelter til selvbyg, prøv at spørge dem om toilettet.

 

Jeg har som spejder været med til at bygge en Shelter i rundtømmer, med græs på taget og hele baduljen 

Det er et kæmpe arbejde, og kræver enten mange hænder eller(og) meget godt værktøj

Til lidt mere "privat" brug ville jeg ikke være så nervøs for at bruge Khalmar-brædde-udgaven (og den kan i øvrigt være rigtig smuk at se på.

Til et das, ville jeg vælge at bygge det selv af de samme materialer som Shelteren, for at de hænger lidt sammen.

Lidt misundelig er man jo, på at du skal lave en sø.

Held og lykke med gravearbejdet. 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hej.
Tak for svar.
Jeg har også selv igennem spejderiet besøgt mange sheltere, både lavet i fuldtømmer og i kalmar, jeg ville helst have det i fuldtømmer, men er også klar over at der er noget mere arbejde i sådan en løsning, frem for et i kalmarbrædder, meningen er at "pladesn" skalmed i bogen med overnatningspladser i dk, vi har nemlig fået bevilget lidt tilskud ved friluftsrådet, til shelteren.
En anden ting er så prisen, man kan jo få et dobbelts så stort eller 2 kalmar shelteres frem for et i fuldtømmer, så med hensyn til prien hælder jeg mere til en kalmar løsning, jeg vil også bygge daset i samme type brædder som shelteret bliver lavet i, men jeg mangler bare lidt info om størrelser samt hvordan man laver det, så det kommer til at fungere bedst.

mvh
René
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis