plastic cylinder skæres til som mobilholder

hej jeg har denne cylinder i acryl, som jeg vil have fræset en rille i til min mobil. kunsten (og problemet) er at ryggen af mobilen skal have mere støtte end fronten og tlf skal stå skrå. derfor skal rillen jeg fræser, reelt set være lidt skrå og samtidig tror jeg at toppen bagefter skal skæres i et skråt snit. er der nogen der ud fra denne beskrivelse og upload af billede forstår min ide og kan guide mig til et godt resultat. det røde ved tlf illustrerer at ryggen skal være højere og stregerne på cylinderen at formen ca ser sådan ud
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du kan bruge en "svejsav" en løvsav af den type der har en meget tynd klinge.
enten med høj eller lav bue. og "filehæfte"! 
lavet et anlæg til din overfræser så den køre skrådt ned i emnet og lav så en skabelon (så den evt køre efter ringen under) til den i den form du vil have .
Skrevet af michael80 på 28 jan 2013 08:51
Regner med at overfraser er bedre. Problemet er at cylinder er 15 i diameter men tlf kun 10 bred. Og 1cm tyk
Hvorfor er det et problem ?

Er helt enig i at overfræser kan udføre arbejdet, hvis du nu ikke lige har en stationær metalfræser. Det vil nok være en god ide at bruge en overfræser med variabel hastighed ellers kan du godt risikere at akrylen smelter.
Det er ligeledes en fordel at bruge en HSS endefræser i stedet for en i hårdmetal, HSS er meget skarpere og laver derfor en pænere overflade og  mindre varme.



Venlig hilsen     
Asger-P
TømrerenTrædrejerenKlejnsmeden, og Programmøren
det med at det er en rille er ikke et problem andet end til forslaget med at bruge sav. som jeg ser det skal jeg bruge en overfræser regner med at finde ud af hvor skrå rillen skal være. tricket er der skal være en "ryg" med et fald der bestemmer hvor skå tlf skal stå. samtidig skal den have den rette dybde og ryggen skal være højere end fronten, men ved ikke om det er nødvendigt, det er for at kunne betjene den nåralarmen ringer (den fungerer som vækkeur), men det kan jeg afprøve og så bestemme hvordan jeg laver det ud fra denne viden.
Annonce
Du laver da bare hullet i en træklods (90 grader), så vipper du klodsen til du har den rette vinkel. Måler vinklen og laver et par kiler du kan ligge under en plade når du skal fræse i akrylen.

Venlig hilsen     
Asger-P
TømrerenTrædrejerenKlejnsmeden, og Programmøren
ja super god ide. for bunden og ryggen skal jo være vinkelret på hinanden
Hvis du kunne få hele acrylklumpen skåren skrå i 30-45 gr, så støtter den mere bag på telefonen.
mvh jens
du har ret jens, men jeg tænker lidt det kunne være fedt hvis det kun er der hvor tlf er sat i der er skrå, men lad os sige den skal være 30 grader i hældning og der kun er plads til en dybde på 0,5 cm foran pga knapper og jeg vil gerne have måske 1-2 cm bagved så er udfrodringen der jo og så er det nok nemmere at lave en dyb rille og så save klodsen skrå for oven derefter eller hvad????
Hvis du helst vil have klodsen som den er, kan du måske lime en kile i acryl fast bag telefonen.
Så kan du jo også nøjes med en rille, der ikke er så dyb.

mvh jens
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis