Toilet løber

Hej alle,

Jeg har et toilet der løber og det ser ikke ud til at have noget at gøre med hverken udløbsventil eller indløbsventil. Det løber nemlig konstant en lille smule, selvom der kun står omkring 2 cm vand i cisternen(vandet er afbrudt). Dvs. lavere vandstand end selve hullet ned til kummen... forstår simpelthen ikke at det kan løbe medmindre at selve bundet af cisternen er utæt???

Det er vel ikke sådan at der hele tiden løber en meget lille smule vand ud af bunden af cisternen?

Håber nogen kan hjælpe.
Kim 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Med et toilet der løber skal man passe på, du bliver nok nød til at binde det fast hvor det skal stå og vente på dig
Nå spøg til side, det kan meget vel være den nederste gummi pakning der er blevet "træt" men den kan du heldigvis skifte til en ny, samtidig kan du så lige med en kras skure svamp rense omkring hullet hvor gummi pakningen møder sisternen. Er det et meget gammelt toilet sidder der som regel et godt lag kalk lige der.
Tak for svaret.

Men hvordan udkskifter man den på et IFÖ cera toilet? Det er jo selve den plastikbund som overløbsrøret mv. er monteret på, der skal af, og det kan jeg ikke umiddelbart se, hvordan jeg skal gøre.

Det er ikke pakningen ved udløbet der er problemet - altså den pakning der løftes når man skyller ud. Den har jeg skiftet! Nu står der som sagt kun en lille smule vand i bunden af cisternen dvs. vandstanden er lavere end hullet i bunden af cisternen ned til kummen. Hullet er jo hævet 3-4 cm over bunden af cisternen.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis