Sandblæsning

hej.

vil til og sandblæse en havetraktor.
jeg har en kompressor på 2.5 hk. som giver 280 liter i minuttet. og max 8 bar.
vil denne kompressor kunne dette.?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
den kan godt ja, meeen det kommer til at tage sin tid.
Det er samme størrelse jeg har, jeg brugte den i sommers til at sandblæse nogle af delene på bilen.
Man skal lige holde nogle pauser, og være sikker på rigeligt frisk luft til den, da den kommer på en hel del arbejde.

Mvh
Martin

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Hej
Kompressoren havde jeg i forvejen, jeg købte så en sandblæser i HN, af den type med slange ned i sandet,
Den imponerede ikke just, så efterfølgende lånte jeg en af en kammerat hvor der sidder en 1L beholder under, der skete der en del mere.
Yderligere skal du huske vandudskiller, jeg brugte 2 stk, den der allerede er på kompressoren, og havde så også en lige før blæsepistolen.

Mvh
Martin

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Hvis det er hele havetraktoren der skal sandblæses, vil jeg mene din kompressor er for lille, medmindre du er en meget tålmodig mand.
Og som nævnt vil en sandblæser, med en 1 liters beholder, nok være det optimale valg til din kompressor, god til småting, men efter min mening, for lille til en hel havetraktor.

Jeg har en 5½ hk Stenhøj kompressor, og en sandblæser af den type der sætter tryk på sandet, og sand/luft kommer ud af en dyse med et 3mm hul, sandblæser jeg konstant ryger trykket ned omkring 7 bar.

Måske skulle du overveje, at sende den til en der sandblæser, sandblæsesandet er også ret dyrt at købe.

mvh jens
Det skal så siges at jeg bruger HN´s det billige sand, ca 50kr pr 25Kg,
det fungere okay til sådanne opgaver.

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis