Temperaturregulator, Omdrejningsregulator...

Hej

Er der nogen der kan hjælpe med at kæde denne temperaturregulator sammen med en omdrejningsregulator og slutte i en ventilation.

Temperaturregulator


Omdrejningsregulator

På forhånd tak



16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du forventer et svar må du beskrive den ønskede funktionsmetode, samt finde et datablad på den omdrejningsregulator... Er du endvidere sikker på at sidstnævnte kan regulere din ventilator ?
Det skal virke sådan at når temperaturen nåes starter ventilationen, omdrejningsregulatoren er bare til at styre hastigheden på ventilationen.

Jeg har prøvet med kun omdrejningen og det virker fint har desværre ikke noget datablad på omdrejningsregulatoren.

Mit problem er Temperaturregulatoren hvilke der skal bruges til udgange og hvad det er for en sløjfe den er født med, men kan flyttes på.

Føleren skal flyttes til klemme 1 og 2 (jeg formoder den med de hvide ledninger??). Der skal tilsluttes fase og Nul på L og N. L sløjfes videre til klemme 9. Ventilatoren tilsluttes klemme 8 samt en Nul.

Temperaturføleren virker således at når føleren (klemme 1/2) eller intern når over setpunktet, sluttes/brydes kontaktsættet imellem 7/8 hvor 9 er common
Klemme 1 og 2 er i brug af to små sorte ledninger der går ind i dåsen så mon ikke det er føleren?

Tingesten med de hvide ledninger ser for mig mere ud som en støj-kondensator. Hvilket vel heller ikke er så usansynligt, når den er monteret over kontakterne på udgangen.

mvh

BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Jeg har fået det til at virke nu, tak til StenKrog, den støj kondensator hvad gør den, den er har jeg ikke sat i?

Hej
Se nu hellere at få monteret støjkondensatoren      - den dæmper gnisten over kontaktsættet så de holder længere,     samtidig med at din regulator ikke laver støj i radioer og lignende !!!

du tilslutter blot en ledning i hver af de tilslutninger du bruger af kontaktsættet.

Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Helt enig med "polobjørn" monter du den kondensator når nu du har den...
Tak skal i have allesammen, den er hermed monteret.

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis