Rubensteinerkage Lav-Det-Selv 3049 01-04-2000 23:08 Er der nogen der kan hjælpe mig med opskriften på Rubensteinerkage.På forhånd takBent 2 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Lav-Det-Selv Trådstarter 3049 01-04-2000 23:08 Hej BentHer er opskriften på rub. Den stammer fra min kokkebog og er afprøvet i minelevtid- iøvrigt den smager kanon, jeg kan godt forstå at du vil lave den.God fornøjelse og har du problemer med noget er du velkommen til at maile,ellers glæder jeg mig til at høre om resultatet.Laila Hess-NielsenRUBENSTEINERKAGE:Makronbund:200g kransekagemasse200g sukker1 dl frisk æggehvideKransekagemassen og sukker æltes sammen,æggehvide tilsættes lidt ad gangen,så det ikke klumper. Massen smøres ud på en bageplade og bages ved svagvarme. 160 grader.Romfromage: ca. 5 couv.75g sukker3/4 dl vand3 æggeblommer1 æg1/2 st. vanille1/2 l. piskefløde,letpisket4 bl.gelatinemørk romSukker og vand koges til en let sirup. Æggeblommer og æg piskes medvanillemarv,den kogende sirup piskes ned i æggemassen og legeres let oversvag varme til cremekonsistens, dernæst tilsættes den udblødte gelatine ogcremen piskes køligere,ca.30grader,smages til med mørk rom. Den letpiskedefløde vendes hurtigt, men grundigt i massen og massen fordeles påmakronbunden.Makronbunden skal dog først stænkes med rom og siden smørres medhindbærmarmelade.Dernæst topper man fromagen så den har form af en Sarah Bernardkage, oglangs kanten kan man pynte med små chokoladeglaserede vandbakkelser fyldtmed flødeskum.Kagen dekoreres endvidere med flødeskum og drysses med knustnøddenougat.Bent Hansen
Lav-Det-Selv Trådstarter 3049 01-04-2000 23:08 Hej Bent og andre interesserede.Opskriften som Thomas og Laila er kommet med er rigtig, men her er et lilletillæg.Vandbakkelserne, der skal pyntes med laves således:250 g smør smeltes ved svag varme, koges op med ½ L vand og en tsk salt. 250g mel tilsættes og varmes godt igennem, mens du rører godt og grundigt. tagden af varmen, og rør til den bliver lidt køligere. ½ L æg røres i lidt afgangen, og vandbakkelserne er klar til at blive sprøjtet ud på en plade medsmurt bagepapir. Sæt ovnen på 200 grader, og bag dem til de er gyldne. Tidenafhænger af ovnen og vandbakkelsernes størrelse!I stedet for at fylde dem med flødeskum, bliver det bedre med kagecreme.Endvidere bliver Rubinstein-kagen mindst lige så god hvis du bruger enfærdig lagkagebund, i stedet for den omtalte makronbund!Jeg håber du kan bruge det til noget, og glæder mig til at høre resultatet J.A.M.