Plakat limet på plade?

Hej Gør det selv folk 

Jeg har anskaffet mig en rigtig fed plakat som jeg gerne vil have op at hænge og har opgivet at finde en ramme til en overkommelig pris.
Så nu vil jeg klistrer eller lime plakaten op på en plade og hænge den op.
Men hvad skal jeg bruge som plade? Umiddelbart havde jeg tænkt mig at bruge en form for skumplast plade, er det en god ide eller har i andre forslag?
Og hvad skal hej bruge til at lime den op med uden der kommer loftbobler og uden at det er noget som trænger igennem plakaten, så den bliver mat?
Og har læst at vesterkopi skulle kunne gøre det for billige penge, men vil ikke kalde 1200 kr. for billigt, så den ide dur ikke.

Info: Plakaten er 150 cm bred og 100 cm høj.

Mvh Mads


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Blød massonit også kaldet cellutex plade ca. 10 mm i tykkelsen, ved ikke om det tadig findes i handelen, ellers en masonitplade på en ramme, lim på med alm tapetklister.

Ellers finder farvehandleren noget der måske er mere egnet.

Er mit allerbedste bud.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Jeg vil anbefale at købe en selvklæbende bagplade, eller at gå til din lokale rammemand, og få ham til at oplime den på plade, dette er ikke så dyrt hvis du ikke skal have ramme på.

Jeg har selv fået oplimet en del plakater, dette uden de store problemer.


Thor R - Designer hos BY LUX plakater
Jeg har brugt den linkede plade til en del lds projekter og dé har den i Bauhaus til menneske penge.
http://www.monsterprint.dk/3-mm-alu-sandwich.html

Held og lykke med projektet.

Troels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis