Mazda 626 2.0i Exklusive 1996 st.car

Starteren lyder som om batteriet er flat selvom det ikke er det og er helt nyt. Den starter og kører fint hvis den kommer igang efter max 10-15 sek. ellers skal den skubbes kort. Batteriet er et nyt på 60 Ah.
Pludselig virker centrallåsen ikke i venstre side, hverken for eller bagdør...

Nogen som har nogle gode ideer eller trix ???

At sejle er at leve :o
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Umiddelbart vil jeg gætte på irret forbindelser..
Tjek stelledning fra batteri i begge ender.

Måske er dine stik rund omkring irret..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Tak for svarret...lyder sansynligt...kan ikke se for oven i motorrummet hvor ledningen fra - går hen...hved I måske hvor starteren sidder henne på den ???

( Har en Bavaria 33 Cruiser og har ligget i Thurø Bund (Gambøt) men ligger p.t. i Kerteminde )

Hej
Hvis den starter der sidder på din bil har en rund motor og et firkantet relæ, er det helt sikkert de to kobberkontakter som sidder inde i startrelæet.
Hvis du er fingernem kan du selv skifte dem, men hvis ikke så hold dig fra det ellers kommer du nemt galt af sted.
Husk at afbryde dit batteri inden du begynder at afmontere starteren hvis du har mod på at forsøge selv kan du blot spørge igen så skal jeg nok guide dig gennem reperationen.
Du skal finde et værksted/autoelektrikker der kan levere dig kontakterne og noget der kaldes en "plunger" som er en del af kontaktsystemet.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
1000 tak for svarret...ved du hvor på motoren starteren sidder ??? Skal jeg ud og finde en med en grav / lift ???

Det er irreterende, fordi bilen er i god stand og kører fint og det er kun ½ år siden den er synet uden bemærkninger...

Når du ikke ved, hvor starteren sidder på en bil, kan du heller ikke reparere den. Du skal ind mellem torpedopladen og motorblokken. Helt nede for neden sidder den. På størr. Med en stor colaflaske. Dølg feks det tykke stelkabel. Det går direkte derned. Du skla ha bilenopmpå en lift. Prøv på et gørdetselv værksted.

Annonce
Du kan også checke stel kablet ved at lave et nyt stel. Tag et start kabel, sæt det på minus på batteri og over til motor et eller andet sted med metal, hvis det skaber underværker er det din stel den er gal med.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Tak for svarret...jeg har prøvet med at sætte en extra 20 kvadrat ledning direkte på motoren...hjalp ikke...prøve at tjekke hvad Polobjørnen skrev i morgen, når jeg er kommet hjem fra Kina

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis