vaske+opvaskemaskine tilslutning, men ikke plads for rør...

Jeg skal installere en vaskemaskine og en opvaskemaskine i mit nye køkken men jeg er stødt på et problem, som jeg har brug for hjælp med.

Jeg har købt de ting jeg skal bruge for at samle det hele, men finder nu ud af at der selvfølgelig ikke er plads, da der er 2 rør (koldt og varmt vand), som kører næsten klods op af væggen.
Der er 1½ cm fra røret til væggen. Og jeg har ingen ide om hvordan jeg skal skrue diverse ting på, som f.eks. et T rør eller hvad det hedder.

Nogle ideer?

Mvh.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sidder rørene i vejen for at maskinerne, kan være der i dybden?
Eller er det kun tilsluttningen, til maskinerne der volder problemer?

Et billede eller to vil være en god ting...

mvh jens
Det er kun tilslutningen. Vaskemaskine og opvaskemaskine står på hver sin side af vasken.
Vasken er lige ovenover.
Så der er egentligt masser af plads.. Bortset fra at rørene har 1½ cm til væggen, så det for mig virker umuligt at sætte ekstra fittings på.
Prøv at sætte et billede ind, så er det lettere at komme med et brugbart svar.

Men ellers må du jo lige hugge lidt i muren, hvis du ikke kan få skruet et tee på, hvis det da er gammeldags vandrør.

mvh jens
Her kommer billedet. Som sagt, er der ca. 1½ cm. ind til væggen, og sådan en "tee", kan jeg ikke få på da den er for bred og kan ikke dreje rundt.

http://imageshack.us/photo/my-images/39/vandrr.jpg

Men ja, måske giver det mening at slå noget af væggen væk for at gøre plads. Det er vist allerede gjort da de lavede vandafløbet.
Ja du hugger bare lidt væk af vægen, hvis du skrue håndtaget af balofixen, kan den sikkert skrues af, så kan du nemmere komme til at fjerne lidt af vægen.
Men det er nok ikke så meget der skal til, for at kunne skrue tee'et på-

mvh jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis