træk fra køkkenskab.

Hej
Jeg har et frygtelig koldt køkkengulv, så jeg har måttet ligge en badeværelsesmåtte på gulvet, for at holde ud at stå der. Jeg kan mærke det trækker fra køkkenskabet under vinduet, måske fra kælderen.
Kan jeg isolere kælderen og med hvad?
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja du kan godt isolerer i kælderen, men til hvilken nytte den er vel ikke opvarmet ? Du skulle hellere søge efter de steder der kommer luft ind i dine skabe og ved dit gulv. Så du må igang med at tømme skabene så du kan finde årsagen til trækken, og få den lukket af. Hvis der er vinduer i din kælder, kunne det være en god ide at søge om det er herfra det trækker ind.
Jeg tænker isolering af etageadskillelsen. Hvis det hjælper med en måtte på gulvet, er det jo næppe træk fra et vindue.
Mon ikke det er træk fra gennemføring af div. afløb og vand fra vaskeskabet, måske dette lige skulle tjekkes som det første.
Jeg er lidt usikker på, hvor det kommer fra. Gulvet er koldt, men når jeg åbner køkkenskabet trækker det derfra, som når man åbner fryseren.
Tak for indlæg, men mangler stadig en løsning synes jeg. Koludabyg: er det et normalt problem?
Altså du mener "hullerne rundt om rørene?

Annonce
Ja det er ganske normalt at det trækker igennen rørgennem føringer, især i ældre huse. Hvis du kan komme til det kan du stoppe noget rockwoll ned omkring rørene.
Tak det lyder som noget jeg kan finde ud af, skal hvert fald prøves :-)
Du kunne også kigge loftet i kælderen efter. Der hvor rørene går gennem, må der kunne "stoppes til"

 

Tak Uldal. Om ikke andet,så er der den bivirkning med, at jeg må rydde op i kælder, for at komme derhen :-)
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis