Køling af trykluft ???

Jeg skal have kølet noget trykluft for at udtørre det.

Hvordan finder jeg ud af om en kølevirkning på 700 kCal/time overhovedet har en virkning på et luftforbrug på OP TIL 1500ltr/min. - men typisk 4-700 ltr/min ?


Mvh
KSor, Århus V
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så er jeg kommet en smule videre med dette projekt - se her:

http://kelds.weebly.com/skruekompressor.html

Mvh
KSor, Århus V
Det er en fin skruekompressor du har fået dig. Hvad angår din 3/8" "som ikke passer, så har du ret, det er metrisk gevind. Jeg har købt modparten hos Sanistål. Den ligger på lager i Silkeborg - Du skal tale med Kristian - han er ikke helt tabt bag af en vogn, hvad fittings og slanger angår.

Med hensyn til køletørring, så kunne du prøve at tale med Topp Trykluft. De kan det der. Jeg kan bare foreslå en klytløsning.

"Born to Run" er fra 1975... og det er stadig en fed plade.
Skrevet af ChristianV på 11 maj 2013 17:24
Det er en fin skruekompressor du har fået dig. Hvad angår din 3/8" "som ikke passer, så har du ret, det er metrisk gevind. Jeg har købt modparten hos Sanistål. Den ligger på lager i Silkeborg - Du skal tale med Kristian - han er ikke helt tabt bag af en vogn, hvad fittings og slanger angår.

Med hensyn til køletørring, så kunne du prøve at tale med Topp Trykluft. De kan det der. Jeg kan bare foreslå en klytløsning.

Modparten (som ligner mere 3/4" ... ikke 3/8 !) fik jeg i Hadsten ved Kran&Tip - han målte den op til 18mm, så det er OK nu !

Tørring ... jeg prøver i første omgang uden - der er en "køler" indbygget, men ikke en egentlig tørrer - bliver det et problem, vil jeg flække noget sammen af en varmeveksler.



Mvh
KSor, Århus V
har du hørt om en gevindmåler og et skydelæder de to ting comprineret med hinanden giver altid lys over sådanne problemer.

PEK

 

Skrevet af tøser på 12 maj 2013 23:23
har du hørt om en gevindmåler og et skydelæder de to ting comprineret med hinanden giver altid lys over sådanne problemer.

Jeg har altid haft besvær med at montere gevindmåleren på skydelærene kæber ... - så derfor ;-))



Mvh
KSor, Århus V
Annonce
har du hørt om en gevindmåler og et skydelæder de to ting comprineret med hinanden giver altid lys over sådanne problemer.
PEK

Det var da et lidt flabet svar tøser/ PEK, har du alle størrelser i hovedet? Almindeligt RG, Whitworth osv.?

Mikkel
det skullejeg mene, men er man i tvivl kan man jo bruge disse ting, det er der da ikke noget flabet i det var bare et råd til den som forstår.

PEK

 

det skullejeg mene, men er man i tvivl kan man jo bruge disse ting, det er der da ikke noget flabet i det var bare et råd til den som forstår.
PEK


Så må du meget undskylde, jeg var nok lidt for hurtig ude..
Kan du/i forklare lidt om virkemåden med en gevindlære/skydelære?

Mvh.
Mikkel
Gerne en gevindlære, har takker som passer ind i de oprindelige gevind ,det vil sige, at man prøver de forskellige som er i bundet og man finder nemt hen til den rigtige, ved at kigge på begge altså læren og emnet, der findes gevindlære i mm og tomme hvis man mener at det er tomme inddelt, må man bruge en med tomme lære, det er to forskellige lære. når du har den rigtige, kan du nemt overføre til din rørstørrelse.nu ved jeg ikke om din kompressor kommer fra, men det kan godt være mm gevind, hvis det er amerikansk, kan det meget nemt være tomme og så ihvertfald rørgevind du kan måle indvendig i møtrik med skydelære og lægge lidt til ca2-3 mm.
jeg har i flere år designet hydraulik og luft anlæg jeg har set lidt.

PEK

 

De mest almindelige gevindtællere har både blade til tommer og mm
Skal man bestemme et gevind, er man udover gevindtæller og skydelære, også nødt til at have en gevindtabel, der findes i bunkevis af forskellige gevindtyper.
Normalt er tommegevindet med 55 gr, og mm gevindet med 60 gr.
Dog er UNF og UNC der er tomme gevind, med 60 gr. (her findes speciel gevindtæller, men en med 55 gr. kan til nød anvendes)
Ved bestemmelse af indvendig gevind, måler man stigningen, med gevindtælleren, og måler den indvendige diameter, og finder så gevindet i en gevindtabel.


Men især indvendig gevind, i de små størrelser er ikke nemme.
Thurmer Gevindtæller 5326
http://
www.specialbutikken.dk/thurmer-gevindtaeller-5326.aspx
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis