Touch skærme til indbygning i væg (Ip kamera, evt. audio)

Hej

Går med tanken om at montere nogle små touch skærme på 5-7" i de forskellige rum, hovedsageligt til at kunne tilgå IP-kameraer tilsluttet lokalt netværk. Er ikke interesseret i en dyr integreret løsning med styring af lys, varme osv. Kun IP kamera og evt audio. Ved ikke om det kan lade sig gøre rent praktisk, men håber nogle af jer kunne hjælpe. Har kontaket et firma med speciale i intergreret hjem, men de vil slet ikk ha noget med sådan et "lille" projekt at gøre, og det var meget svært og dyrt at få programmeret disse skærme osv osv. Altså ville de kun lave det, hvis de skulle lave alt fra bunden - og det var ikk meningen med det.

Nogle af de skærme jeg har kigget på:
http://www.rticorp.com/products/K4.html
http://www.rticorp.com/products/kx7.html
http://www.rticorp.com/products/rk10.html     (Uden PoE)
http://www.crestron.com/resources/p...el=TSW-750

Det jeg godt kunne tænke mig var:
Små touch skærme koblet på lokalt netværk med PoE, så jeg kan nøjes med et cat5e kabel rundt. De skal så blot kunne tilgå 1-4 IP-kameraer. Ved ikke om det kan lade sig gøre uden ekstra controllere og en masse andet dyrt udstyr? Hvad med programmering, fåes der noget der er lavet til formålet, eller skal der under alle omstændigheder programmeres (ergo noget jeg sikkert ikke selv kan lave)
Hvis muligt, kunne det være skønt evt at kunne streame lyd og billed fra en tilsluttet NAS, kunne så evt bare tage lyd ud på touch enheden, og over i eksisterende anlæg i de forskellige rum.

Alle de ting kan jeg idag gøre på tablet, tlf og computer, men ønsker stadig nogle fastmonterede enheder. Har også kigget lidt på touch skærme ala tablets, dog til vægmontering og så med android styresystem, men det er meget begrænset hvad der findes af det. Med android, ville jeg uden videre kunne styre IP kamera, streame musik og billed til div tv og anlæg via DLNA i hele huset.
Har kun kunnet finde en tablet til indbygning med netværkstilslutning og PoE, og det er en tarvelig kina ting med resistive touch skærm.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du giver vel selv svaret. Brug tablets. iPad eller Android-baserede. Samsungs Galaxy Tab 2 kan købes for ca. 1.700. Og så kører du trådløst og slipper for at trække andet end strøm til enhederne.

Har selv leget med samme tanke til køkken og/eller badeværelse. Mulighed for at se TV (Stofanet WebTV), streame film/musik, gå på nettet, fotoramme osv. Har også et overvågningskamera, der spiller sammen med en iPad/iPhone App.
Bruger jeg også idag, men kunne stadig godt tænke mig det andet også Det var det letteste med en tablet monteret på væggen, men gider ikk noget hvor jeg skal rende og sætte strøm til hver gang den skal oplades. Er heller ikke sikker på batteriet i en tablet ville være specielt tilfreds med at være tilsluttet strømforsyning 24/7. Der fåes lidt forskellige beslag og også til indbygning af de mere kendte tablets, men igen der bliver strøm et problem, der ikke ville kunne klares med mindre der sidder en irriterende strømforsyning midt på væggen, eller noget med et langt usb kabel. Så helst en kablet løsning med Power over Ethernet og indbygget fastmonteret lille skærm.
En lidt gammel tråd, men jeg vil alligevel give et bud på hvordan opgaven kan løses:

Flere steder kan du købe touch skærme med USB interface samt enten VGA eller HDMI stik. I flere tilfælde kan strømforsyningen klares via 12 V DC. Du kan f.eks. kigge på www.car-tft.com

Hertil en passende form for mini-pc. F.eks. kan du hos Brincks elektronik købe en lille Android 4.1.1 computer som passer lige ind i et HDMI-stik. Denne har ganske vidst ikke et ethernet-interface, men til gengæld understøtter den WIFI og kan dermed gå direkte på et trådløst netværk.
En anden mulighed er Raspberry Pi (kan også købes hos Brinck), en lille computer som understøtter såvel HDMI, Ethernet, og USB. Disse kører diverse varianter af Linux.

Disse løsninger kræver en vis grad af selvbyg af bl.a. et passende kabinet hvis det skal indbygges i væggen, men burde kunne gøres for nogle få tusind kroner.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis