Hulmursisolering med EPS.

Hej.
Vi er ved at renovere vores hus, en bungalow fra midt i 30'erne med en tilbygning fra midt i 60'erne.
Selve huset er sundt, så vi har haft alt ude og moderniseret totalt.

I den gamle del af huset er der en meget tom hulmur, som selvsagt giver noget varmetab. Siden både jeg selv og min far er dygtige håndværkere, mener vi nok at kunne finde ud af at hulmursisolere selv. Oven i købet har min fars bror været selvstændig isolatør, og har maskineriet vi kan låne.

Jeg har undersøgt forskellige materialer, og kommet frem til at det der isolerer bedst, er grafit-behandlet flamingo, også kaldet EPS eller ISO+. Heri hælder man en form for lim i, kender ikke detaljerne, så det limer sig sammen inde i muren og derved ikke synker eller løber ud hvis man laver hul i muren senere...
Alt sammen meget godt. MEN HVOR KØBER MAN SKIDTET??? Brdr. Sunde/Sundolitt henviser til bygmax og trælasten, men ingen har det.

Er der nogen der har fundet det, eller som har nogle seriøse indspark til projektet?

God dag, hilsen Steinar
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vil da mene det kan købes på din lokale trælast, som forhandler sundolitt produkter, alm. granulat har de da normalt ingen problemer med at kunne levere, så mon ikke også de kan skaffe grafit behandlet granulat også.
Hvis du Googler lidt vil du finde ud af af nedennævnte firma reklamere med EPS granulat m/ grafit.

Du kan jo spørge hvor de får det levert fra!

Men det kan osse være at de slet ikke vil hverken sælge eller fortælle. Af konkurrancehensyn!

http://www.papiruld-fyn.dk/
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis