forsikring i forbindelse med dræn

Hej

Jeg står for at skal have lagt omfangsdræn m.m. I den forbindelse skal jeg naturligvis have en forsikring.

Men hvad skal erstatningssummen lyde på? Min forsikringsmand siger kr. 250.000 (til stabilisering hvis fundamentet sætter sig), men det værste, som kan ske, er vel at huset vælter, og så er det en hel anden sum. Og hvornår træder håndværkerens ansvarsforsikring i kraft.

Er der nogen som kan belyse ovenstående?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dit hus vælter ikke på grund af et par sætnings skader, det hus jeg bor i har sætnings skader både på langs og i gavlene, selv inde i huser har skillerummene sætnings skader. Huset er bygget i 1904.
Mon ikke Håndværkerens ansvars forsikring træder i kraft lige som din egen, når der sker en skade.
Men at dit hus sætter sig efter at have fået omfangs dræn, tror jeg ikke du kan tørre af på håndværkerens forsikring, så var der jo ingen grund til selv at tegne en. Men du kan jo få foretaget nogle boreprøver omkring huset, så du ved noget om jordforholdene. Dette er dog en dyr løsning.
Spændende spørgsmål.

For forsikringen i. forb. med etableringen af omfangsdrænet skal vel dække de skader der måtte opstå i. forb. med arbejdets udførelse?
Og derfor også "den værst tænkelige hændelse"

Så der må din forsikringsmand forklare helt præcist hvor grænserne går!
Eller du skal have fat i forsikringsoplysningen for at få præcis besked.

Kan man f.eks. sige at du slet ikke behøver at have nogen (udvidet) forsikring.
Fordi entreprenørens ansvarsforsikring dels dækker under arbejdets udførelse, men osse op til 5 år efter arbejdets afslutning!
Og dækker entreprenørens ansvarsforsikring osse hvis hele hytten kollapser eller skal nedrives og genopføres.
Og dækker entreprenørens ansvarsforsikring også hvis der om 3 år opstår sætningsskader.
Måske eller - måske ikke. Især ikke hvis entreprenørens forsikringsselskab betvivler at sætningsskaderne kan henføres til omfangsdrænet!

Du skal i hvert fald være helt sikker på hvad du køber og betaler for – når du tegner den forsikring.
For forsikringsselskaber ææælsker at sælge forsikringer. Men haaader at udbetale erstatninger!
Husk på det! :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis