Tørretumbler 5kg og 8kg kapacitet har samme rumfang i trumlen..?

Når jeg sammenligner forskellige modeller kan en tubmler med 8kg tørrekapacitet have samme størrelse trumle (i liter) som en 5kg.
Hvordan kan det være..? Har 8kg bare et kraftigere varmeelment?

Mit håb er at finde en maskine der kan tørre en stor vinterdyne med dunfyld..? er det urealistisk? er jeg tvunget til at gå på vaskeri hvor de har rigtig storre maskiner...

Gæt er reel viden er kærkomment.
Martin.

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja du er nød til at gå på et renseri, for en dun dyne må ikke vaskes, dunene tages ud og renses og selve "posen" vaskes" hvorefter det hele samles igen.
Det er sgu da ikke første april??

Sidder der så en lille kineser og lukker alle kanalerne op??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Skrevet af grandoldman på 23 jan 2013 09:20

Om det lige er en kineser ved jeg ikke, men det er fakta.
Skrevet af grandoldman på 23 jan 2013 09:20

Nej - ikke endnu

Man kan godt vaske sine dundyner - og tørre dem i tørretumbleren hvis den kan være der. På tørresnoren er ikke velegnet - der er risiko for at den ikke bliver ordentligt tør og dunene klumper sig sammen og rådner.

Det er kun ved " hovedrengøring " af dynen man behøver benytte et fjerrenseri - som Håndværkeren nævner. Og så skal det være af en rigtig god kvalitet for at det kan betale sig.
Så får man til gengæld også en helt ny dyne med sine gamle dun.

For mange år siden havde vi 2 gode dundyner som vi sendte på fjerrenseri - det fik vi en enkelt superdyne ud af - men prisen var forholdsvis høj - husker det ikke præcist.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Håndværkeren:
Har du en mening om alt herinde? Også noget du ikke ved noget om?

Naturligvis er en dundyne vaskbar. Kig på vaskemærket næste gang du skifter sengetøj.
Annonce
Ja de kan typisk vaske på 60C og skal i tørretumbler med nogle tennisbolde, for ikke at klumbe sammen.
Det jeg mente var at et vaskeri har store tørretumblere, så der er bedre plads til dynen i trumlen.

Men jeg kan forstå i ikke har erfaring med at tørre en dyne i en "8kg" tumbler..?

men tak for de sjove indlæg :-)

Skrevet af pilehave på 23 jan 2013 09:54
Håndværkeren:
Har du en mening om alt herinde? Også noget du ikke ved noget om?

Naturligvis er en dundyne vaskbar. Kig på vaskemærket næste gang du skifter sengetøj.

Ja det har jeg, og jeg har ikke musæum for husstøvmider som en dundyne i virkeligheden er, jeg har kun hulfiber dyner.
Vi har tørret vores dyner enkeltvis i en 7 kg maskine uden de store problemer. Men det tager godt nok noget tid...
bruger i også tennisbolde i tumpleren.!!!
Hvis du spørger mig, så ja.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis