Overfladebehandling rustfri stål bordplade

Hej jeg har en bordplade i rustfri (slibet stål), som jeg gerne vil have til at fremstå blank.
Hvordan laves det ? Jeg vil gerne lave det hele selv

Fortsat god dag
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når du skriver blank, mener du så som et spejl, eller er det fordi der er ridser, som du vil have væk, og vil have bordpladen til at stå "børstet" ?

Hvis du vil ha' spejl, starter du med fint slibepapir (alt efter hvor dybe dine ridser er), så bliver du ved med finere og finere slibepapir indtil du går over til Slipol og en poler skive på en bore maskine, eller endnu bedre en poler maskine.

Det tager tid og sviner, så har du mulighed for at få den udenfor, er det at foretrække.  

Bagefter findes der forskellige pleje midler du kan bruge for at vedligeholde pladen.

Held og lykke med projektet.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Tusind tak for dit hurtige svar
Ja jeg vil gerne have det til at fremstå som et "spejl"

Når jeg har bukket min bordplade og svejst hjørnerne, hvordan ville du så gå til værks med at slibe hjørnerne ned? Bare med en excenter sliber eller hvad (og så med samme metode som du nævnte i dit svar)?
Ja, jeg ville bruge en sliber af en eller anden art
jeg har ikke den store erfaring i rustfrit, men jeg regner med at det er til at slibe i, selvom det er noget hårdere end så mange andre metaller.

Det vigtigste er nok tålmodighed... jeg polrede en gang nogle aluminiums stykker op, da jeg renoverede min grammofon (ny plint) og jeg troede aldrig de skulle blive flotte, men ved tålmodighed og en dunk Slipol så blev de blanke som spejle.
jeg fik dog svinet mit værksted(og mit tøj) til, da jeg brugte kludeskiver (og masser af Slipol) der blev spændt fast i boremaskinen.

Hvad er det for'n et bord ? lav eventuelt et galleri, så vi andre kan suge til os, af din viden.

Held og lykke.   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
hade du tænkt dig at du kan se skæg stupperne på bordpladen.
hvis den skal være så blank. inden du griber babergrejet.!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis