dobbelt afbryder men hvad for en type

Hej Alle i LDS
Håber der er nogle som kan tyde diagrammet på fuga kontakten og fortælle mig hvad slags det er så jeg kan få købt en ny, da den gamle er defekt.
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en dobbelt korrespondance afbr. El-nr. 1017036008 Hvordan defekt??

Det fikser jeg...
har en opsætning i gangen med med 2 korrespondance i hver ende og den på billed dobbelt korrespondance i midten hvor hpfi relæ slår når jeg benytter den dobbelt korrespondance og kan bruge de 2 enkelt korrespondance uden problemer.
Så du har to forskellige lampeudtag, hvor det ene styres af en korrespondance afbryder og denne dobbelte, og det andet af den anden korrespondance afbryder og den dobbelte?

Er det begge tangenter på den dobbelte, som får hpfi til at afbryde?

Hvis hpfi afbryder, skyldes det en fejlstrøm, og en sådan kan ikke umiddelbart opstå i den dobbelte afbryder. Skyldes snarere en isoleringsfejl.
Det skal siges at jeg glemte at tilføje at det er kun den ene tangent som bliver brugt til korrespondancen, og det er den som får hpfi til at slå, den anden tangent bliver brugt til et separat lampeudtag uden yderlige kontakter
Annonce
slå HPFI ud hvis du bruger den anden korrospondance afbryder til at tænde lyset med? Eller er det KUN når du bruger den afbryder på billedet det slår fra?

som jenshøj er inde på, så er det nok ikke afbryderen der er noget i vejen med.
Så der indgår 3 afbrydere i samme korrespondancetænding? Og to andre virker fint. De må betyde at der er en fejl på den ene leder fra denne korrespondance afbryder og hen til krydsningsafbryderen. Der er en opgave for din elektriker at finde denne fejl.
Det er en krydsningsafbryder som sidder mellem 2 korrespondanceafbrydere , hvorfor hpfi afbryderen kobler ud er et godt spørgmål ...........

   elektriker fra jævnstrømmens tid
findes der på el markedet en dobbelt krydsningsafbryder?
men ja det ser ud til at jeg må have en elektriker på besøg
Skrevet af jenshøj på 23 jan 2013 14:49
Så der indgår 3 afbrydere i samme korrespondancetænding? Og to andre virker fint. De må betyde at der er en fejl på den ene leder fra denne korrespondance afbryder og hen til krydsningsafbryderen. Der er en opgave for din elektriker at finde denne fejl.


som jeg forstår det indgår der kun 2 afbrydere til korrospondancen.  et alm koprrospondance tryk, og et dobbelt korrospondance tryk (ikke en krydsnings afbryder)   
Den dobbelte korrospondance afbryders 2. tangent, bliver brugt som en 1-polet tænding til en anden lampe.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis