Dækker forsikring forebyggende?

Hej.

Jeg har lige lagt mærke til i min kælder der er i et hjørne ved min udvendige trappe inde i kælderen er nogle sorte "plamager/ områder"..

Samtidig er der nogle dråbervand som hænger på væggene og det er en uopvarmet kælder..

Samt ville man ku Få forsikringen til at dække forebyggende mod evt fremtidig svamp osv? Ved at få dem til at dække noget af evt. Udgifter til omfangsdræn?

På forhånd tak

Mvh

Be Smart - Not Stupid..

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
På samme måde som at få forsikringen til at betale for at få malet træværket på huset

Hvis der er en skade skal du naturligvis anmelde den, men alt efter hvor gammelt huset er, vil de bare fortælle dig at det er "helt normalt" for et hus fra XXXX.

Prøv at læse dine forsikringsbetingelser. Alternativt ring til dem.
Pilehave ja ved godt hvor vi. Henne af.

Men tænker om der måske allerede er en form for svamp fordi så er det vel en sag for forsikringen?, når man nu har råd/svamp forsikring.




Be Smart - Not Stupid..

Hvis det er muret/pudset væg er det højst lidt skimmelsvamp der kan vaskes ned med Rodalon. Men du bør undersøge hvor fugten kommer fra så du forebygger en egentlig skade. Er kælderen opvarmet? Lugter den fugtig? Er væggene kolde/fugtige andre steder?
Det er noget støbt/ pudset kældervægge.. Har børstet det ned med en stiv kost for nogle måneder siden og nu er det helt sort igen.

Ja den er uopvarmet, jamen det er lige i det hjørne for min udvendige kældertrappe er så ved ikke om det er fordi vandet ligger og svømmer ved den?

Syntes også det ville være træls at skulle ofre 50+ tusind på omfangsdræn hvis det kun er pga det ene hjørne..

Be Smart - Not Stupid..

Der er vist skimmelsvamp i tusindvis af danske kældere. Det er derfor de "lugter af kælder"!

Skimmelsvamp i kældere må man leve med! Eller gøre noget ved! .o)

Men hvis din skimmelsvamp ikke har været der tidligere, men så er dukket op for nogle måneder siden!
Så kan det være tegn på f.eks. revnedannelser i omgivende murværk, knækkede rør af div. slags eller
ændrede ventilationsforhold. Osv.
Der er masser af muligheder - inden du kaster dig ud i omfangsdræningen! .o)
Løsningen kan være så simpel som at støbe et fald væk fra huset i kælderskakten, hvis det er der vandet samler sig. Således at vandet ligger ud mod jorden i stedet for op af soklen jo!

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også