Gasbeton sammen med murværk

Hej

Jeg har købt et gammelt dødsbo, og er nu igang med lidt renovering.
Det er grundmuret hus, dog med pudsede overflader indvendig.
Ville egentlig have banket pudset af bagmuren, men det viser sig så at være en molersten med lodrette riller i, ikke så pæn som vandskuret.
Pudset sidder også vildt godt på den sten, så ville næsten være nonsens at banke af.
Skillevæggende er blødstrøgne sten så her falder pudset næsten af af sig selv

Nu går spørgsmålet så på om man kan lave f.eks. lukning af vindueshuller eller lignende i gasbeton der flugter med pudset, og så dække både gasbeton og pudset overflade med en pudsløsning, f.eks. weber 292 eller lignende.

Vh. Morten

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa Morten

Hvorfor i alverden vil du gøre det på den måde ?

Jeg vil sige at hvis du vil være sikker på ikke at få små revner i samlingen senere så skal du mure med mursten som resten af væggen og hver tredie sten skal endda hakkes lidt ind i det eksisterende. 

Men gennem tiden har jeg da bag tapet og lignende, set vindues / dør huller lukket med både gips og spånplade og det kunne man ikke se i tapeten.

Venlig hilsen     
Asger-P
TømrerenTrædrejerenKlejnsmeden, og Programmøren
Hej Asger

Bare en ide jeg havde ,for det er noget nemmere for mig at stå med gasbeton end mursten.
Men må nok hellere komme igang med mureskeen så, selvfølgelig fortandet sammen, det er klart.

Alternativ kunne man måske ligge gipsplade henover puds og vinduer/dørhuller, lidt som du beskriver.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis